فوق تخصص بیماری‌های قلبی و عروقی بیمارستان سیدالشهدا ارومیه اظهارکرد: میانگین سنی ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در استان 50 تا 70 سال است اما در سال‌های اخیر موارد قابل توجهی از بیماران تنگی عروق کروناری از سنین کمتر از 50 سال نیز دیده شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران دکتر کمال خادم وطن، منطقه آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: به طور کلی بر اساس مشاهده متخصصان قلب و عروق در استان میانگین سنی ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در استان 50 تا 70سال است اما در سال‌های اخیر موارد قابل توجهی از بیماران تنگی عروق کروناری از سنین کمتر از 50 سال نیز دیده شده است که بخشی از آن به لحاظ بهبود امکانات تشخیصی در سال‌های اخیر در استان است.

وی افزود: با وجود افزایش بیماری‌های قلبی در استان، اما نیروهای متخصص و نیز کارآمد و نیز امکانات نرم افزاری و سخت افزاری نیز در بیمارستان سید الشهدا(ع) ارومیه ارتقا یافته تا با تشخیص به موقع این بیماری‌ها در اسرع وقت به درمان آن پرداخته شود.

خادم وطن ادامه داد: به طور کلی بیماری‌های قلبی و عروقی پیش از دهه پنجم زندگی در مردان بیشتر از زنان است و پس از یائسه شدن زنان با کاهش هورمون استروژن و غیر فعال شدن تخمدان‌ها در طی دهه ششم زندگی این بیماری را در خانم‌ها مشاهده می شود.

فوق تخصص بیماری‌های قلبی و عروقی بیمارستان سیدالشهدا ارومیه گفت: در دهه‌های بعدی عمر نیز شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی در زنان به مراتب بیشتر از مردان مشاهده می‌شود.

خادم وطن اظهارکرد: شایعترین عوامل خطر ساز بیماری برای قلبی و عروقی در مردم آذربایجان‌غربی و حتی در دنیا فشار خون بالا، چاقی مفرط، مصرف سیگار، بیماری دیابت شیرین، سابقه ارثی و فامیلی، افزایش چربی‌های خون، رژیم غذایی نامناسب، فعالیت های فیزیکی اندک و استرس‌های روحی و روانی است.

فوق تخصص بیماری‌های قلبی و عروقی بیمارستان سیدالشهدا ارومیه خاطر نشان کرد: بنابراین با کنترل وزن، ترک مصرف سیگار، دوری از عوامل استرس زا و انجام فعالیت‌های ورزشی تا حد بسیاری می‌توان از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کرد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: قلبی ، بیماری ، عروقی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.