رئيس سابق ديوان محاسبات کشور با بيان اينکه با اقدامات پيشگيرانه توانسته ايم تخلفات را 60 درصد کاهش دهيم،گفت: بستر استفاده آنلاين از طرح ثنا در دولت تدبير و اميد آماده شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور امروز در مراسم توديع خود و معارفه امير حسين رحيمي رئيس جديد ديوان محاسبات اظهار داشت: رويکرد ما در ديوان مبتني بر توسعه ملي متناسب با ارتقاء دامنه کار حسابرسي بود که توانسته‌ايم از حسابرسي مالي به حسابرسي it عملکردي برسيم.

وي با بيان اينکه ما به دنبال منطقي‌تر کردن تحقق قانون بوديم گفت: در اين راستا سياست پيشگيرانه را در دستور کار قرار داديم که از اين طريق توانسته‌ايم بخش عظيمي از تخلفات حاصل از جهل قانون را بکاهيم.

رئيس سابق ديوان محاسبات کشور به تقويت آموزش و جلوگيري از تخلفات از اين طريق اشاره کرد و افزود:با استفاده از ظرفيت کارشناسان بيرون از ديوان و بکارگيري نيروهاي مجرب دانشگاه‌ها توانسته‌ايم اقدامات موثري را در جهت جلوگيري از تخلفات انجام دهيم.

رحماني فضلي ادامه داد: به عنوان مثال دو نمونه از اقداماتي که در کنار ارائه گزارشات انجام شد اصلاح قانون برنامه و بودجه و محاسبات عمومي بود.

وزير کشور با بيان اينکه با احاطه کامل به موضوع از ابعاد کارشناسانه توانسته‌ايم تاثير مثبتي بر کيمسيون‌هاي مجلس بگذاريم تصريح کرد: اين موضوع به خوبي در قانون بودجه سنواتي نشان داده شد ، اين طرح يکي از بهترين و عظيم ترين طرح های نظارت الکترونيک در کشور است که در دولت تدبير و اميد به صورت آنلاين بهر‌ه‌برداري خواهد شد.

رئيس سابق به تغيير ساختار ديوان محاسبات اشاره کرد و  گفت:در اين ديوان معاونت جديدي در حوزه آموزش، پژوهش، برنامه ريزي و it تاسيس کرديم همچنين با دستگاه‌هاي اجرايي تعامل و ارتباط بسيار خوبي را داشته‌ايم از اين رو اعتماد کاملي بين وزرا و مسئولين سطح پايين‌تر و ديوان ايجاد شده بود.

** کاهش  60 تخلفات در دوران 5 ساله بنده

وزير کشور با بيان اينکه با استفاده از سياست پيشگيرانه توانسته‌ايم کاهش چشمگيري در تخلفات ايجاد کنيم گفت: در خصوص جذب نيروي انساني از شاگرد اول تا چهارم دانشگاه‌ها را در بدنه ديوان جذب کرديم که اين مسله موجب  شکل گيري استحکام خوبي در حوزه تخصص آموزش ديوان شد.

وي  افزود: هم اکنون ديوان در مرحله‌اي از کارشناسي که مي‌تواند بازوي نظارت مجلس در تبين قانون و بودجه باشد.

وي همچنين به طرح ثنا اشاره کرد و گفت: نسب نهايي طرح ثنا نياز به پروتوکاتالهاي دارد که در گذشته با مقاومت زيادي رو به رو شده بود که بستر اجراي اين طرح در دولت تدبير و اميد آماده تر شده است که اميدواريم بتوانيم از اين وضعيت استفاده کينم.

وي در پايان تصريح کرد: بدنه ديوان کاملا رحيمي را قبول دارد و من هم به عنوان مشاور در کنار وي آماده خدمت رساني هستم.



***ديوان با قاطعيت با متخلفان برخورد خواهد کرد

در ادامه امین حسین رحیمی رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به طرح نظارت الکترونیک دیوان محاسبات (سنا) گفت: اگر این طرح تکمیل شود انقلابی در نظام حسابداری ایجاد خواهد شد و بسیاری از فرارهای نظارتی دیگر قابل انجام نیست.

وی اضافه کرد: باید تمامی راه‌ها را محدود کرد تا دیگر امکان وقوع تخلف نباشد که دیوان محاسبات در این زمینه تاکنون گام‌های محکمی برداشته و برخواهد داشت.

رئیس دیوان محاسبات، عبدالرضا رحمانی فضلی رئیس سابق این دیوان را بهترین مشاور دانست و گفت:‌ از آقای رحمانی فضلی می‌خواهم تا در اجرا و طراحی برنامه‌های خودشان ما را یاری کنند، امروز باید برنامه‌ها ارتقا یافته و تکمیل شود.

رحیمی با بیان اینکه پتانسیل فراوانی در دیوان محاسبات کشور وجود دارد تصریح کرد: من اکنون با توکل به خدا و پشتیبانی نیروهای موجود در دیوان محاسبات قصد دارم وظایف دیوان را دنبال کنم.

***  همه مدیران و مسئولان دیوان محاسبات کشور به کار خود در این دیوان ادامه خواهند داد

رئیس دیوان با اشاره به وظایف این دیوان گفت: تمام تلاش‌مان این خواهد بود که هدف بودجه را محقق کنیم.

رحیمی در ادامه سخنان خود گفت:‌اگر تعامل دولت و دیوان محاسبات به شکلی مطلوب پدید آید بسیاری از تخلفات غیرعمد کاهش می‌یابد، البته درباره تخلفات عمدی نیز دیوان محاسبات به عنوان چشم بیدار ملت، عملکرد مالی تمام دستگاه‌ها را زیر نظر دارد.

رئیس دیوان محاسبات همچنین تصریح کرد: اگر دیوان به تخلف عمدی برخورد کند با قاطعیت و افتخار و بدون جنجال رسانه‌ای و طبق قانون به وظیفه خود عمل می‌کند.


انتهاي پيام/

برچسب ها: ثنا ، طرح ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار