سکه 5 هزار ريالي با طرح بارگاه حضرت معصومه امروز طي مراسمي در کنار بارگاه حضرت معصومه (س) رونمايي شد.

 مجيد صنيعي مدير اداره چاپ اسکناس و ضرب مسکوک بانک مرکزي در حاشيه مراسم رونمايي از سکه‌هاي جديد 5 هزار ريالي در گفتگو اختصاصي با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: طرح ضرب سکه با  بارگاه ه حضرت معصومه(س) براي اولين بار در سال 71 و 72 روي سکه هاي 50 ريالي از سوي بانک مرکزي انجام شد.

وي تصريح کرد: در طرحي که امروز از آن رونمايي شد سکه در  نظر گرفته شده سکه 5 هزار ريالي است که در آن تفسير بارگاه جديد و قديم حضرت معصومه (س) در کنار هم قرار داده شده است.

مدير اداره چاپ اسکناس و ضرب مسکوک بانک مرکزي تصريح کرد: در فردوين امسال درخواستي از سوي آستان مقدس حضرت معصومه (س) به بانک مرکزي در خصوص ضرب سکه با با طرح بارگاه حضرت معصومه(ص) به مناسبت دهه کرامت به اين بانک ارسال شد.

وي ادامه داد: بانک مرکزي طي چهار ماه مصوبه و تاييديه ضرب سکه 5 هزار ريالي با طرح بارگاه حضرت معصومه(س) را از وزارت اقتصاد دريافت کرده و با حمايت‌هاي رياست کل بانک مرکزي و دبير کل بانک مرکزي اقدام به ضرب سکه 5 هزار ريالي با طرح بارگاه حضرت معصومه(س) کرد.

وي با بيان اينکه تا پايان سال جاري 20 ميليون قطعه سکه 5 هزار ريالي با طرح بارگاه حضرت معصومه(س) وارد چرخه بانکي مي‌شود گفت: امروز پس از پايان مراسم رونمايي 2 ميليون قطعه از آن به مناسبت دهه کرامت در استان قم منتشر و مابقي آن تا پايان سال و توسط بانکهاي عامل کشور در سراسر کشور توزيع مي‌شود.

وي در خصوص ابعاد سکه 5 هزار ريالي با طرح بارگاه حضرت معصومه(س) عنوان کرد: ابعاد سکه از نظر قطر 29.3 دهم ميليمتر و آلياژ  آن متشکل از مس و نيکل و وزن آن 10.1 دهم گرم است ضمن آنکه تا پايان سال بانک مرکزي هيچ طرح جديدي براي ضرب سکه ندارد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بارگاه ، سکه ، ضرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار