رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بحران آب در کشور را یک بحران جدی می داند و معتقد است؛ برداشت بی رویه آب می تواند مشکلات جدی را برای کشور به وجود آورد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علی اشرف منصوری زیربنای اقتصاد کشور را کشاورزی دانست و استان کرمانشاه را یک استان کشاورزی خواند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه و اهمیت بخش کشاورزی تاکید کرد: تا کشاورزی شکل نگیرد صنعت شکل نمی گیرد و دستیابی به این مهم نیازمند توجه ویژه مسئولین است.

وی یکی از دردهای بخش کشاورزی را بی توجهی مسئولین به این بخش و بها ندادن آنها به کشاورزی عنوان و خاطر نشان کرد: کشاورزی این پتانسیل را دارد که بسیاری از موانع و مشکلات پیش روی استان و حتی کشور را برطرف کند.

منصوری با بیان اینکه برخی از این موانع منشا ملی و کشوری دارند و حل آنها در چارچوب های استانی نمی گنجد، مشکل نابسامانی در قیمت نهاده ها را به عنوان یکی از مشکلات اصلی بخش کشاورزی مطرح کرد و گفت: این مسئله سبب سردرگمی تولیدکنندگان می شود.

وی گفت: نابسامانی در قیمت نهاده ها که ناشی از تصمیمات آنی در بخشهای تولیدی است سبب می شود کشاورزان ضررهای زیادی را متحمل شوند و نسبت به ادامه کار کشاورزی دلسرد شوند.

وی سپس به اقدام خوب صورت گرفته اخیر در کشور در زمینه اعلام قیمت های خرید تضمینی محصولات کشاورزی قبل از شروع فصل کاشت اشاره کرد و گفت: این اقدام سبب می شود تا کشاورزان بتوانند برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.

وی سپس به مسئله ضایعات در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در زمانهای برداشت و فرآوری محصولات کشاورزی ضایعات زیادی در بخش کشاورزی دیده می شود که برخی از آنها به علت فرسودگی ماشین آلات مورد استفاده در این بخش و برخی نیز به علت استاندارد نبودن این ماشین آلات به وجود آمده است.

منصوری گفت: در بحث بهره وری منابع آبی در سال 90 توانستیم 16 هزار هکتار از اراضی استان را مجهز به سیستمهای نوین آبیاری کنیم و در حال حاضر نیز 30 هزار هکتار از اراضی استان آماده مجهز شدن به سیستمهای نوین آبیاری هستند که در صورت تامین اعتبار ظرف مدت شش ماه عملیاتی خواهندشد/س.

برچسب ها: کرمانشاه ، کشاورزی ، شکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.