"جمال شورجه" از رئيس سازمان سينمايي درخواست تشكيل هيئت 7 نفره خواستار شد.

"جمال شورجه" در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، در خصوص گفتگوي خود با رئيس سازمان سينمايي گفت: بعد از جلسه توديع و معارفه جلسه‌اي را به دعوت "ايوبي" براي تبريك سمت جديد نزد وي رفتم كه با وجود نبود اعتبار و بودجه با روحيه‌ي جهادي اين سمت را قبول كردم.



وي ادامه داد: پيشنهادهايي را در مورد ايجاد اتحاد، شرايط سينماي فعلي، سينماي جشنواره‌اي و عده‌اي خواص را ارائه كردند و وي بيشتر به صحبت‌هاي بنده گوش دادند و تأييد كردند.

وي با اشاره به جلسه جامعه صنفي تهيه كنندگان با رئيس سازمان سينمايي افزود: همچنين روز سه شنبه جلسه‌اي ديگر آقاي "ايوبي" به همراه "سيد ضياء هاشمي" رئيس جامعه صنفي تهيه‌كنندگان و "حبيب الله كاسه ساز" رئيس خانه سينماي ايرانيان تشكيل دادند و در مورد بازگشايي "خانه سينما" در روز پنجشنبه و جشن روز جمعه به توافقاتي رسيدند.

"شورجه" عنوان كرد: رئيس سازمان سينمايي منتظر راه‌حل و پيشنهادات سازنده هستند اما پنجشنبه بازگشايي خانه سينما خيلي عجولانه صورت گرفت و با مديريت نامناسب اجرايي تنها هيئت مديره سابق و غيرقانوني در آن جلسه ديده مي‌شد و هيچ برنامه‌اي براي حضور "كاسه ساز" هيئت مديره آنان طراحي نشده بود.

وي ادامه داد: با مديريت بهتري مي‌توانستند برخورد و خانه سينما را باز كنند و اهتمام "ايوبي" و "جنتي" نيز بر اين بود كه در روز سينما هديه‌اي را به سينماگران بدهد.

"شورجه" تصريح كرد: اما با مصادره‌ي اجرايي برنامه توسط هيئت مديره سابق همه چيز را به نفع خود كردند و به ايجاد اتحاد توجهي نداشتند.

وي اظهار داشت: بايد مشاوران "ايوبي" به گونه‌اي برنامه را طراحي مي‌كردند كه صنوف مخالف و قانوني نيز در كنار "ايوبي" حضور پيدا مي‌كردند و اين تصوير مناسبي براي رسانه‌هاي خارجي و داخلي نبود.

"شورجه" با اشاره به گفته‌هاي "ايوبي" افزود: به نظر مي‌رسد اين اتفاق ديدگاه "ايوبي" نبود چرا كه به گفته‌ي وي براي هر دو طرف احترام يكساني قائل هستند و همه را به يك چشم نگاه مي‌كنند و به همه براي حل مشكل سينما نياز دارند.
وي ادامه داد: سياست‌گذاري و حركت استراتژي مديران بايد تحقق يابد و با اين نگاه در عرصه‌هاي مختلف انتخاب شوند و با افقي باز تصويري از توسعه ارزش‌هاي انقلاب به جهان نشان دهند.

"شورجه" با تأكيد بر قانوني شدن صنوف سينمايي بيان كرد: براي راه‌اندازي جدي خانه سينما، صنوفي كه ثبت قانون نشده‌اند بايد به ثبت قانوني برسند تا در اساسنامه مورد تأييد قرار بگيرند.

وي افزود: همچنين با تشكيل مجمع عمومي فوق‌العاده اساسنامه توسط هيئت مديره 7 نفره به تأييد برسد، پيش از آن نيز بايد تكليف خانه سينماي ايرانيان نيز مشخص شود و از طريق تعامل با مديريت اين نهاد اجازه پايمال شدن حق و حقوق آنها نشود چرا كه آنها نيز در دو دهه‌ي گذشته به سينماي ايران كمك بسياري كرده‌اند.

كارگردان سينماي ايران اظهار داشت: مجمع عمومي خانه سينما بايد با گروه قانوني برگزار شود و هيئت مديره سابق به دليل منحل شدن خانه سينما طبق مستندات مجلس اجازه حضور ندارند مگر اينكه خود آقاي "ايوبي" خواهان انتخاب و يا منصوب هيئت مديره طبق نظر خودشان باشند.

"شورجه" تصريح كرد: مجمع عمومي ميان صنوف سينمايي برگزار مي‌شود و به همين جهت پيشنهادي مبني بر تشكيل هيئت 7 نفره متشكل از 3 نفر از گروه صنفي خانه سينماي ايرانيان و 3 نفر از خانه سينماي سابق و يك نفر نماينده از سوي سازمان سينمايي به رئيس سازمان سينمايي ارائه بدهيم تا از اين طريق صنوف قانوني شود.

وي در پايان صحبت‌هايش خاطر نشان كرد: فكر مي‌كنم اين مشكلات حل شدني است و اختلافات با نگرش‌هاي متفاوت در هر صنف و يا حزبي وجود دارد و اتفاق بدي نيست چرا كه اختلاف ديدگاه‌ها باعث رشد نيز مي‌شود.

وي در پايان گفت: اختلافات با برگزاري يك يا دو جلسه حل نمي‌شود و نياز به صبوري و مديريت "ايوبي" دارد و از ته قلبم معتقدم كه با اهداف مشترك مشكلات حل‌شدني است./ص
برچسب ها: شورجه ، خانه سینما ، ایوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار