فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از نبود اعتبار در بخش تامین تجهیزات به عنوان عامل اساسی در مسکوت ماندن پروژه ها خبر داد.

سرهنگ خلیدار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به وسعت مناطق حفاظت شده کشور برای رصد آن نیاز است به فناوری نوین مجهز شویم، اگر چه طرح هایی را در دستور کار داریم اما به خاطر نبود اعتبار چند سال است که مسکوت مانده است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه هوشمند پیامکی در مناطق حفاظت شده اظهار داشت: این سامانه این امکان را ایجاد می کند که زمانی که گردشگر وارد منطقه حفاظت شده می شود ابتدا به آن پیامک خوش آمد گویی ارسال می شود و مختصات جغرافیایی منطقه نیز در اختیارش قرار می گیرد اما زمانی که از محدوده تعریف شده جلوتر می رود به شخص هشدار داده می شود که منطقه را ترک کند.

وی با اشاره به این که این طرح نقش بازدارندگی در تخلفات دارد ادامه داد: زمانی که  به شخص پیامک هشدار ارسال می شود، آن فرد متوجه می شود که در همان نقطه کور که اذعان می کرد کسی او را مشاهده نمی کند تحت کنترل است.همچنین شماره فرد در سامانه ثبت می شود و در صورت حادثه فرد خاطی پیگیری و دستگیر می شود.

فرمانده یگان  حفاظت کشور در ادامه نبود اعتبار را عامل توقف طرح بیان کرد و تصریح کرد: با توجه به این که این طرح یک سالی است که مطرح شده اما به دلیل نبود اعتبار متوقف شده و در صورت تامین اعتبار طرح مورد نظر امسال در یک پارک ملی به صورت پایلوت راه اندازی خواهد شد و به دنبال آن طی یک برنامه 5 ساله تمامی پارک های ملی و مناطق حفاظت شده به این سیستم هوشمند مجهز خواهد شد.

سرهنگ خیلدار در ادامه با اشاره به مسکوت ماندن طرح تجهیز مناطق حفاظت شده به دوربین های مدار بسته ادامه داد: تجهیز مناطق حفاظت شده به دوربین های مدار بسته نیز به دلیل عدم تخصیص اعتبار لازم مسکوت ماند، این دوربین ها تا شعاع 30 کیلومتری از مناطق را رصد کرده و این توانایی را دارند که تا فاصله 7 کیلومتری شماره خودرو را ثبت کنند. همچنین امکان رصد مناطق به صورت آنلاین و از هر نقطه ای امکان پذیر است.

فرمانده یگان حفاظت کشور در پایان خاطر نشان کرد: علی رغم این که با شرکت طرف قرار داد وارد مذاکره شدیم اما به دلیل عدم تامین اعتبار این طرح نیز متوقف شده است./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار