خنده‌درماني و آثار معجزه‌آساي لبخند

با آثار معجزه‌آساي خنده‌درماني آشنا شويد و بدانيد لبخند زدن به جز آثار جسمي و رواني بر شخص، مسري بوده و مي‌تواند حس خوبي و شادي را به همگان انتقال دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، شاد زيست نوعي مهارت براي زندگي سالم است. زماني فرد مي‌تواند سالم زيست كند و از زندگي خود به طور مطلوب لذت ببرد كه در سلامت جسمي و هم روحي باشد.
طبق تحقيقات انجام شده، لبخند تمام عضلات اصلي صورت را آرام كند و احساس خوشايند و مطلوبي به انسان دهد و به ارزش و اثر معجزه‌آساي خنده بر سلامت جسم و روان تأكيد شده است.
با خنده اين شادي را به همگان انتقال دهيد.
"مريم ملك صالحي" روانشناس و كارشناس ارشد مشاوره در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران،‌ اظهار داشت: تحقيقات علمي نشان داده است كه خنديدن ترشح آندروفين‌ها را در بدن افزايش مي‌دهد.  
 لازم به ذكر است؛ كه آندروفين‌ها موادي شبيه مورفين در بدن هستند كه اثر آرام‌بخشي دارند.
وي متذكر شد: خنديدن با صداي بلند و از ته دل از ميزان هورمون‌هاي استرسي مانند كورتيزول و اپي نفرين مي‌كاهد و بر سلامت بدن مي‌افزايد و همچنين اثرات مفيد و مؤثر آن تا 24 ساعت در بدن باقي مي‌ماند.
"ملك صالحي" خاطر نشان كرد: محققان تأكيد مي‌كنند كه 3 دقيه خنديدن با صداي بلند معادل 10 دقيقه ورزش ايروبيك اثرات مثبت بر روي سلامتي دارد.
اين روانشناس تصريح كرد: پژوهشگران معتقدند كه خنديدن با صداي بلند مي‌تواند سيستم ايمني بدن ما را تقويت كند و علاوه بر آن خنديدن روي ماهيچه‌هاي شكمي تأثير بگذارد. تحرك اين ماهيچه‌ها به هر ترتيب باعث كاهش چربي‌هاي دور شكم و در نتيجه ضامن سلامتي انسان است و نيز خنديدن سيستم ايمني بدن انسان را تقويت مي‌كند.
وي افزود: خنده احساس‌هاي ناشي از خصومت را كه بيشتر در برخوردهاي اوليه ظاهر مي‌شوند از بين مي‌برد. افرادي كه با چهره عبوس با دنيا و مردم برخورد مي‌كنند در عمق و بدن خود احساس ترس و وحشت مي‌كنند.
اين كارشناس ارشد مشاوره به افراد توصيه كرد: ارزش درماني لبخند زدن فقط محدود به فردي كه لبخند مي‌زند نمي‌شود، بلكه لبخند زدن و خنده امري مسري بوده زيرا افرادي كه لبخند مي‌زنند مي‌توانند حالت افراد اطراف خود را تغيير بدهند و مي‌توانند حس خوبي را به همگان انتقال دهند. در واقع آنكه هميشه لبخندي بر لب دارد شادي را به همان هديه‌ مي‌دهد.
 پس هميشه لبخند بزنيد./ف

برچسب ها: خنده درمانی ، لبخند ، شادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار