سوري هاي مقيم روسيه ، روس ها و اتباع کشورهاي عربي و غير عربي مقيم روسيه در مقابل سفارت آمريکا در مسکو تجمع و با اتهامات غرب عليه دولت سوريه در خصوص به کارگيري سلاح شيميايي و همچنين با تهديد غرب براي حمله نظامي به اين کشور مخالفت کردند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ، نمايندگان شماري از سازمان هاي اجتماعي و فرهنگي عربي و روسي و ديگر سازمان هاي خارجي در مسکو مانند کوبا و ونزوئلا و همچنين سازمان جوانان لنين و حزب کمونيست روسيه در اين تظاهرات شرکت کرده بودند.
شرکت کنندگان در اين تظاهرات پلاکاردهايي در محکوميت امپرياليسم آمريکا در دست داشتند و تأکيد کردند اين تحصن نه تنها براي محکوميت سياست هاي خصمانه آمريکاست بلکه نشانگر حمايت از آن دسته از آمريکايي هايي است که با سياست هاي دولت کشورشان مخالفند و براي در تلاش اند جلوي حمله به سوريه را بگيرند .
کيبوک تاسانلو عضو فراکسيون کمونيسم در مجلس دوماي روسيه گفت : ما براي ابراز همبستگي با ملت سوريه و دولت اين کشور تظاهرات مي کنيم . ما کاملا مي دانيم که اين حمله بيش از آنکه عليه سوريه باشد عليه روسيه خواهد بود زيرا پس از سوريه نوبت روسيه است. موضع  ما در مجلس دوما متحد است و همه ما از موضع ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه حمايت مي کنيم مي توان گفت که همه ملت روسيه از اين موضع يعني حمايت از ملت و دولت سوريه پشتيباني مي کنند .
ايلي کونيکف عضو مجلس دوما گفت : رئيس جمهور ، دولت و ملت روسيه در مخالفت با حمله به سوريه در يک صف متحد ايستاده اند و تحصن ما در مقابل سفارت آمريکا نيز براي اعلام موضع رسمي و مردمي حمايت از سوريه  است ما با حمله آمريکا به يک کشور داراي حاکميت مخالفيم و براي سوريه خواهان صلح هستيم و ملت سوريه شايسته است آن است که در امنيت و وفاق و سازگاري زندگي کند . طرح اخير روسيه راه را به روي حمله خواهد بست و حل وفصل درباره سوريه را به مسير مسالمت آميز آن هدايت خواهد کرد ما از اين طرح حمايت مي کنيم . بسياري از اين کشورها نيز که با حمله به سوريه مخالفند از آن حمايت مي کنند .
ناديا غندور تبعه سوري در روسيه گفت : ما از ملت و ارتش مقاوم و پايدار سوريه قدرداني مي کنيم .
شرکت کنندگان در بيانيه اي گروه هاي تروريستي مسلح و تهديدات غرب عليه سوريه را محکوم و حمايت خود را از ملت سوريه و ارتش و مقامات  آن اعلام کردند .
برچسب ها: بین الملل ، روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار