رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد کشورمان گفت:ورزش به عنوان یک نهاد اجتماعی در جامعه و تاثیرگذاری آن در ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها می‌تواند، روابط درون کشوری و برون مرزی تحت تاثیر قرار بگیرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، هاشم اسکندری با مهم تلقی کردن نقش ورزش در اجتماع، اظهار داشت: رزش به عنوان یک نهاد اجتماعی در جامعه و تاثیرگذاری آن در ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها می‌تواند، در ساختار جامعه، روابط درون کشوری و برون مرزی تحت تاثیر قرار بگیرد.

اسکندری تصریح کرد:
همزمان با برگزاری رویدادهای مهم بین المللی شاهد هیجان متفاوت میان تمامی مردم در هر سن و جنسی هستیم که این خود بیانگر این است که به واسطه ورزش می توان نشاط ملی را در یک زمان خاص به وجد آورد و غرور یک ملت را با کسب نتایج قابل قبول در میادین مختلف رقابتی احیا کرد.

وی ادامه داد: ورزش به عنوان وسیله‌ای مناسب برای پر کردن اوقات فراغت، درمان بسیاری از بیماری‌ها، توسعه  اقتصادی، گسترش ارتباطات فرهنگی میان ملل مختلف و ایجاد روابط مشترک سیاسی نقش بسزایی را ایفا می کند.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد ادامه داد: برخلاف تصور بسیاری، مدیریت در ورزش با توجه به میزان اثرگذاری اش در ابعاد مختلف، کم اهمیت‌تر از مدیریت نفت و آب نیست و در این زمینه، نیاز شدید به مدیریت اطلاعات در بخش های مختلف همگانی، زیرساخت ها، قهرمانی و حرفه ای ضروری است و باید مورد واکاوی دقیق علمی قرار بگیرد.

وی همچنین در بیان دلایل مشترک عدم توسعه ورزش‌ قهرمانی، نتیجه‌گیری و قضاوت براساس نتایج المپیک و مسابقات بزرگ فدراسیون های ورزشی را تکیه بر یک یا دو ورزشکار عنوان کرد و گفت: این مساله به خودی خود آسیب بسیار جدی بر پیکره ورزش قهرمانی وارد کرده است. در واقع می توان اینگونه عنوان کرد که ورزش غیرعلمی در حوزه قهرمانی، با نوسانات زیادی همراه بوده است و این مساله بسیاری از ورزشکاران را در شرایط هیجانی خاص قرار داده که کسب نتیجه را در رقابت های مختلف با فراز و نشیب های بسیاری مواجه می کند.» وی افزود: «در این میان می توان به ورزشکارانی اشاره کرد که پیش از مسابقات به عنوان یک امید کسب مدال از آنها یاد می شود، اما پس از حضور در میدان مسابقه به خاطر بار روانی شدید به نتیجه دلخواه دست پیدا نمی کنند.
 
رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد در ادامه خاطرنشان کرد:‌ فدراسیون بولینگ و بیلیارد، فدراسیونی است که بیش از هشت رشته ورزشی را تحت پوشش دارد و از آن به عنوان یک رشته مدال آور و پرطرفدار در سطح همگانی نام برده می شود.

اسکندری در پایان با بیان اینکه نگاه علمی به رشته های زیرمجموعه فدراسیون به عنوان هدف اصلی توسعه در دستور کار قرار گرفت، خاطر نشان کرد: موفقیت رشته های ورزشی و تیم های مختلف در میادین مهم بین المللی منوط به این است که تا چه اندازه توانسته باشیم در این حوزه موفق عمل کنیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.