استان مرکزی باتولید سالانه 150 هزارتن انگور یکی از قطب هاي مهم توليد انگور در كشوراست.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت:وسعت تاكستانهاي استان بيش از ۱۴هزار هكتار است که رتبه نهم توليد انگور كشور را دارد،

زارعی متوسط برداشت انگور از هرهكتار در استان را ۱۰ تن اعلام کرد وافزود: براساس آمارها، ميزان كل توليد انگور كشور يك و هفت ميليون تن است كه ۹۲ هزارو ۵۰۰ تن آن (برابر با چهار و پنج دهم درصد) در استان مركزي توليد مي شود.
وی افزود: شهرستان خنداب با شش هزار و ۳۶ هكتار تاكستان و توليد ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن انگور در سال از نظر وسعت تاكستان و توليد انگور بيشترين سهم را در استان مركزي به خود اختصاص داده است.
زارعی گفت: وجود باغات متعدد انگور در استان مركزي ضرورت مطالعات توسعه روش هاي نوين فراوري و صنايع تبديلي را با هدف اشتغال زايي و ارزش افزوده بيشتر در اين حوزه ضروري ساخته است.
وی افزود: بيش از ۱۰ هزار نفر در اين استان بطور مستقيم در بخش توليد انگور مشغول بكارند كه با توسعه صنايع جانبي افزايش آن تا حدود دو برابر نيز امكان پذير است.
۷۰ درصد از ارقام انگور توليدي استان مركزي از نوع بيدانه است كه سالانه هفت هزار تن كشمش از آنها توليد مي شود كه از اين ميزان ۵۰۰ تن آن به استان هاي همجوار و خارج از كشور صادر مي شود./س

برچسب ها: انگور ، قطب ، خمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.