مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در هشت سال اخیر بیش از 3 هزار میلیارد تومان در بخش گردشگری استان اردبیل توسط بخش خصوصی و دولتی سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل، یحیی نقی‌ِزاده دیروز در آئین ملی جشنواره آش در نیر اظهار داشت: ما از سال 85 تاکنون موفق شدیم با موضوعات مختلف در مناطق گوناگون استان اردبیل جشنواره‌های گردشگری با هدف جلب و جذب مسافران و گردشگران را برگزار کنیم که نتایج آن بسیار مثبت، مفید و سازنده بوده است.

وی گفت: این جشنواره‌ها اغلب با هدف رشد و توسعه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، پر کردن اوقات فراغت، ماندگاری گردشگران و میهمانان انجام شده که به نظر می‌رسد برگزاری این جشنواره فرصتی را فراهم کرده تا جاذبه‌ها و توانمندی‌های متعدد استان بهتر معرفی شود.

نقی زاده تصریح کرد: از شمال استان اردبیل گرفته تا جنوب این استان شاهد برگزاری جشنواره‌هایی همچون کوچ عشایر، رغایب، بابونه و آش نیر بودیم که توزیع مناسب این جشنواره‌ها در تمام نقاط استان فرصتی را فراهم کرد تا این توانمندی‌ها بهتر معرفی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خاطرنشان کرد: در این سال‌ها 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری اعم از مراکز اقامتی، پذیرایی، توسعه و بهسازی آب‌های گرم و ... انجام شده است.

نقی‌زاده از گردشگری به عنوان غذای روح و مانعی در مسیر افسردگی و انزواطلبی یاد کرد و گفت: سفر می‌تواند بسیاری از خلاهای روحی و روانی را پر کرده و ظرفیت آشنایی بهتر مردم را با مناطق مختلف کشور فراهم آورد.

وی در ادامه اظهار داشت: تقویت صنعت گردشگری تنها گزینه برطرف کننده مشکلات اقتصادی و درآمد کشور و اشتغالزایی است که اگر به مفهوم واقعی انجام شود با نتایج مثبت همراه خواهد بودز/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.