داورهاي بخش افق‌هاي فستيوال ونيز از ساخت چنين اثري با چنين فرمي آن هم به صورت پلان- سكانس متعجب بودند.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، شب گذشته برنامه "هفت" ميزبان "شهرام مكري" برنده بخش محتواي نوآورانه‌ي هفتادمين جشنواره ونيز بود.



"مكري" در ابتداي اين گفتگو گفت: در مورد عنوان اين جايزه و دريافت آن از جشنواره ونيز بيشتر از همه خودم را به شوق آورد زيرا چند سال قبل نيز به خاطر يكي از كارهايم از انجام منتقدان جايزه‌اي تحت همين عنوان را دريافت كردم.

وي ادامه داد: توجه داوران فستيوال خارجي به اين فيلم شوق‌برانگيز بود.
رئيس داوران بخش افق‌هاي جشنواره ونيز به من گفت: با توجه به پيشرفت‌هاي رخ داده توقع بازتعريف تعاريف سينما را داشتيم ولي هيئت داوران توقع چنين اتفاقي را در ايران نداشت و براي آنها ساخت اين فيلم در ايران جاي سؤال داشت.

وي ادامه داد: اين اثر 30 روز تمرين و 30 روز بازخواني فيلم را به دنبال داشت و تنها در يك روز و در زمان 132 دقيقه فيلمبرداري آن به طول انجاميد.
 
اين فيلمساز عنوان كرد: با توجه به تعريف پلان و زمان رو به جلوي آن خواستار كنكاشي در اين زمينه بوده‌ام و "ماهي و گربه" در ژانر فيلم‌هاي اسلشر با فرم پلان- سكانس در كنار هم يك نوع نوآوري به حساب مي‌آمد.

"مكري" اظهار داشت: شيوه سبك پلان- سكانس را براي اولين بار آن هم در اثري از "هيچكاك" آن هم با چند پلان مي‌بينيم اما در اين اثر با يك پلان كامل كار فيلمبرداري مي‌شود و بازي با زمان در پلان را در اين اثر داشتيم.

اين كارگردان بيان كرد: اين فيلم را براي اولين بار در فستيوال فجر به نمايش در خواهيم آورد و براي پخش آن نيز از شيوه‌اي جديد و به صورت آنلاين از شبكه‌هاي اينترنتي كار را ارائه خواهيم داد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار