مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، از تولید 14 هزار تخته ورنی در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدی، در پنجمین جشنواره منطقه ای ورنی در شهرستان اهر گفت: این تعداد قطعه ورنی در نواحی شمالی استان آذربایجان شرقی و در شهرستان های منطقه ارسباران و علی الخصوص در مناطق عشایری تولید می شود.

وی، 30 درصد ورنی تولیدی به مصرف داخلی می رسد و 70 درصد دیگر ورنی به خارج از کشور صادر می شود که البته اجناسی با کیفیت بالاست.

محمدی، گفت: 20 هزار نفر نیز در تولید ورنی شاغل هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، معرفی آثار هنر صنعت دستی ورنی، افزایش درآمد و ارتقای منابع درآمدی را از اهداف برگزاری جشنواره ورنی در شهرستان اهر اعلام کرد.

وی، ارایه تسهیلات کم بهره بانکی، اهتمام آموزش های رایگان ورنی و بیمه رایگان فعالان در تولید ورنی را از اولویت های دیگر در جهت تولید بیشتر ورنی اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، افزود: در کنار توجه به تولید ورنی، به کیفیت تولید و صادرات ورنی نیز توجه ویژه ای می شود.

محمدی، رونق صنایع دستی در استان آذربایجان شرقی را در واقع رونق گردشگری در استان عنوان کرد.

در این جشنواره حجت الاسلام حاجی زاده امام جمعه و صدیقی فرماندار شهرستان اهر، فلاحی باباجان نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی و آل هاشم مدیرکل امور عشایری استان آذربایجان شرقی نیز در سخنانی بر توجه بیش از پیش به کیفیت تولید، حمایت از تولید کنندگان ورنی و توجه ویژه به صادرات ورنی و بازاریابی به عنوان منابع درآمد تولیدکنندگان تأکید کردند.

در پایان این جشنواره از تولید کنندگان برتر در رشته های مختلف (طرح و رنگ و بافت) از شهرهای مختلف با اهدای جوایز نفیس و لوح تقدیر بدست مدیران کل حاضر در این مراسم و مسئولین محلی تجلیل و قدردانی شد.

در ادامه نیز نمایشگاه ورنی و صنایع دستی در 30 غرفه از استان های غرب و شمال غرب کشور در محل کانون فرهنگی – تربیتی شهید فهمیده آموزش و پرورش شهرستان اهر برپاست که علاقه مندان می توانند تا 26 شهریور ماه از این نمایشگاه دیدن کنند.

گفتنی است :در چهار روز برگزاری نمايشگاه صنايع دستی و هر روز مجموعه برنامه ای با عنوان عصر ارسباران، شامل: اجرای موسيقی آذری، نمايش، سخنرانی، مسابقه و شعرخوانی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر برگزار خواهد شد./س

 

برچسب ها: تولید ، تخته ، ورنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.