مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، از دریافت 9 نشان مهر اصالت یونسکو برای صنایع دستی استان آذربایجان شرقی خبر داد.

محمدی، در حاشیه پنجمین جشنواره منطقه ای ورنی در شهرستان اهر درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز گفت: از این تعداد نشان که برای کیفیت و مرغوبیت صنایع دستی است 3 نشان مربوط به ورنی منطقه ارسباران که به یونسکو معرفی شده است می‌باشد.

وی،افزود: برای شناساندن ورنی، ورنی ثبت ملی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه ورنی در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل تولید می شود افزود: برای شناساندن ورنی در نمایشگاه های داخل کشور هنرمندان ورنی حضور می‌یابند.

وی، گفت: حتی برای شرکت در نمایشگاه های صنایع دستی خارجی نیز برای شناساندن ورنی، ورنی نیز در اولویت هاست.

محمدی، یکی از دغدغه ها در زمینه ورنی را بسته بندی ورنی اعلام کرد و افزود: در زمینه بسته بندی ورنی سرمایه گذاران کارهای را آغاز کرده اند و همچنین دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز در این زمینه توجه ویژه‌ای دارند.

گفتنی است :همزمان با پنجمین جشنواره منطقه ای ورنی در شهرستان اهر، نمایشگاه ورنی و صنایع دستی در 30 غرفه از استان های غرب و شمال غرب کشور در محل کانون فرهنگی – تربیتی شهید فهمیده آموزش و پرورش شهرستان اهر برپاست که علاقه‌مندان می توانند تا 26 شهریور ماه از این نمایشگاه دیدن کنند.

در کنار این نمایشگاه هر روز مجموعه برنامه‌ای با عنوان عصر ارسباران، شامل: اجرای موسيقی آذری، نمايش، سخنرانی، مسابقه و شعرخوانی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر برگزار خواهد شد./ز

 

برچسب ها: دریافت ، مهر ، اصالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.