برخی از پزشکان اطلاع گسترده ای از بازار دارویی کشور نداشته و داروهایی را در نسخ بیمار می نویسند که مطابق با فارماکوپه کشور نیست.

دکتر محمدرضا دری، عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان تهرانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت: یکی از معضلاتی که از دیرباز در خصوص نسخ بیماران وجود داشته تجویز داروهایی است که در لیست دارویی کشور موجود نیست که همین امر باعث ایجاد نوعی دلهره و سرگردانی در بیماران می شود.

وی افزود: باید اطلاع رسانی در خصوص داروهای موجود در فهرست دارویی به پزشکان داده شود تا داروهای موجود در دسترس برای درمان بیمارانی در نسخ دارویی تجویز شود.

وی همچنین به گردش نقدینگی داروخانه ها اشاره کرد و گفت: مشکل گردش کار اقتصادی داروخانه ها همچنان به قوت خود باقی است و با ارز جدید باید سرمایه در گردش داروخانه ها تأمین شود که با توجه به مشکلاتی که در نقل و انتقال ازر وجود دارد باید توجه ویژه ای به این بخش شود. 

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان تهران همچنین به زمان بر بودن رفع این معضل اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: بازار دارویی نسبت به چند ماه گذشته از وضعیت بهتری برخوردار است و مشکلات بیماران در خصوص تهیه داروی مورد نیاز برطرف شده اما همچنان نیازمند توجه مسئولان برای تأمین نقدینگی شرکت های تولیدی و توزیع و نهایتاً داروخانه ها به عنوان مراکزی که مستقیم با بیماران سر و کار دارند هستیم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار