رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان گفت: تاكنون شمار اتباع بيگانه مبتلا به بيماري وبا در نقاط مختلف سيستان و بلوچستان به ۸۹ نفر رسيده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان دكتر منصور شكيبا اظهار کرد :وبا در استان سيستان و بلوچستان يك بيماري وارداتي است و تمامی مبتلايان به غير از يك كودك در چابهار، اتباع بيگانه افغان هستند كه به صورت غير قانوني از طريق مرزها وارد استان شده اند.

وي با بيان اين مطلب كه تمام اقدامات لازم به منظور كنترل و پيشگري از شيوع بيماري وبا در سيستان و بلوچستان انجام شده است، افزود: محل هاي نگهداري اتباع بيگانه در استان سیستان و بلوچستان گندزدايي شده و داروهاي لازم براي پيشگيري از شيوع اين بيماري واگيردار نيز بين آنان توزيع شده است.

شكيبا با اشاره به اینکه همه مبتلايان به وبا در مراكز بهداشتي درماني سيستان و بلوچستان بستري شدند و كارهاي درماني لازم بر روي آنان در حال انجام است افزود: تاكنون تنها يك نفر از اتباع بيگانه غيرمجاز بر اثر ابتلا به بيماري وبا پيش از رسيدن به مركز درماني فوت كرده است.

رييس دانشگاه علوم پزشكي زاهدان از فعال شدن پست هاي قرنطينه اي بهداشتي براي كنترل ورود و خروج اتباع بيگانه در مرزهاي سيستان و بلوچستان خبر دادودر ادامه گفت: كنترل بيشتر مرزها و جلوگيري از ورود اتباع بيگانه غيرمجاز و مقابله با قاچاقچيان انسان نقش بسيار مهمي در پيشگيري از ورود و شيوع بيماريهاي واگيردار بويژه وبا دارد.

گفتنی است ۶۵ نفر از اين مبتلايان در زاهدان، ۱۸ نفر در ايرانشهر، دو نفر در خاش، دو نفر در سراوان، يك نفر سرباز و يك نفر در چابهار هستند که تحت درمان بسر می برند./س

برچسب ها: اتباع ، بیگانه ، قربانی ، وبا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.