وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد وزيران امور خارجه انگليس، فرانسه و آمريکا روز دوشنبه در نشستي در پاريس، در مورد پيش نويس قطعنامه پيشنهادي فرانسه به سازمان ملل در مورد سوريه گفتگو مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري فرانسه؛ اين نشست پس از گفتگوهاي آمريکا و روسيه که از روز پنجشنبه در ژنو با موضوعيت کنترل بين المللي بر تسليحات شيميايي سوريه آغاز شده است، برقرار مي شود.

لوران فابيوس، جان کري و ويليام هيگ وزيران امور خارجه فرانسه، آمريکا و انگليس براي بحث در مورد پيش نويس قطعنامه پيشنهادي فرانسه به سازمان ملل درباره سوريه، حمايت از مخالفان سوري و نيز راه هاي يافتن راه حلي سياسي براي سوريه در نشست روز دوشنبه پاريس گرد هم مي آيند.

در پيش نويس قطعنامه پيشنهادي فرانسه، توسل احتمالي به زور عليه سوريه در صورت اينکه آن کشور به تعهداتش در مورد خلع سلاح هاي شيميايي خود عمل نکند پيش بيني شده است که البته روسيه اين قطعنامه را غير قابل قبول خوانده است.

فرانسه روز جمعه اعلام کرد با همکاري سه کشور عربي کمک هاي خود را به شورشيان در سوريه افزايش داده است. پاريس به جزييات بيشتري در اين مورد اشاره نکرد.

فابيوس به خاطر حضور در نشست روز دوشنبه، سفر خود را به مغولستان لغو کرد ولي يکشنبه به چين و سه شنبه به روسيه سفر مي کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار