دانشگاههای علوم پزشکی باید با افزایش واحدهای گیاه شناسی در رشته های پزشکی سطح اطلاعات پزشکان را در خصوص اثر درمانی گیاهان ارتقا بخشند.

شهرام مرکزی، کارشناس گیاهان دارویی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با انتقاد از حمایت کم مسئولان از تولید کنندگان داروهای گیاهی، افزود: متاسفانه بیشتر پزشکان از اثرات مثبت گیاهان دارویی در درمان بیماریها اطلاع نداشته بنابر این مشکلات عدیده ای را در این بخش ایجاد می کنند.

 وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاههای علوم پزشکی باید در جهت ارتقای سطح آگاهی پزشکان نسبت به ارزش گیاهان دارویی تلاش کنند خاطر نشان کرد:دانشگاههای علوم پزشکی باید واحد شناخت گیاهان دارویی را در رشته های پزشکی افزایش کما اینکه در دانشگاه تهران با ایجاد دانشکده طب سنتی اقدام به آموزش پزشکان عمومی در این زمینه کرده و سایر پزشکان علاقمند نیز برای انجام فعالیت های پژوهشی در خصوص شناخت اثر درمانی گیاهان در این دانشکده فعالیت می کنند.

مرکزی یاد آوری شد: شرکت های تولید کننده داروهای گیاهی نیز آماده ارائه اطلاعات لازم در خصوص نتیجه آخرین  تحقیقات در خصوص خواص مختلف درمانی گیاهان به پزشکان علاقمند است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
Alireza
۱۰:۳۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
Mer30