در نشست سالانه ي انجمن آمریکا به کاهش هزینه ها در فناوری های خورشیدی و سلولهای خورشیدی مطرح گردید.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛  در آخرین نشست شیمیدانهای آمریکا پیدا کردن مواد ارزان جهت تولید انرژی از نور خورشید به  عنوان اصلی ترین موضوع مطرح گردید.

 نشست سالانه انجمن شیمی آمریکا acs که در شهر کالیفرنیا برگزار گردید به مهمترین مسئله روز دنیا یعنی تولید انرژی با هزینه پایین پرداخت.

 در این نشست محققان سراسر جهان از تشکیل ارتشی جهت ساخت مواد ارزان قیمت و به کار گیري آن در سلول های خورشیدي خبر دادند که هم اکنون در تمامی آزمایشات به دنبال آن هستند.

 به گفته شیمیدانها افزایش بهای نفت و زغال سنگی از یک سو و خطر اتمام سوختهای فسیلی دو عامل انگیزه تولید مواد ارزان جهت ساخت سلول های خورشیدی است که به کاهش وابستگی به سوختهای فسیلی بسیار کمک می کند.

 شیمیدانها در یک اظهار نظر جالب مطرح کردند اگر تمام نور خورشیدی که به زمین می رسد جذب گردد دیگر نیازی  به سوزاندن زغال سنگ و استحصال نفت و گاز نیستیم که این کار بدون تهیه مواد ارزان قیمت جهت تولید سلول های خورشیدی با هزینه پایین امکان پذیر نخواهد بود.


 افزایش گرمایش زمین و انتشار بیش از حد گازهای گلخانه ای از دیگر موارد مطرح شده در این کنفرانس است که تنها راه را همان سلولهای خورشیدی ارزان می دانند./ح

برچسب ها: خورشید ، هزینه ، سلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار