تغییراتی روانی یکی از مهمترین تغییرهای دوره سالمندی است که باید مراقب این افراد باشیم و راهبردهایی در جهت بهداشت روانی سالمندان ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، تغییرات از بدو تولد تا مرگ به دنبال انسان است که شامل رشد و در نهایت به نقصان و زوال می پیوندد.
به غیر از دوره بلوغ تغییرات زیادی هم در دوره سالمندی برای انسان پیش می آید که تغییرات روانی مهمترین تغییرات دوره سالمندی است.
مریم ملک صالحی روانشناس و کارشناس ارشد مشاوره در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: تغییرات روانی یکی از مهمترین تغییرات در دوره سالمندی است تغییرات در فیزیولوژیکی مغز ایجاد شده و به همراه آن تغییر رفتار در خود ایجاد می شود.
وی متذکر شد: به عنوان نمونه در سالمندان کاهش آستانه تحمل کاهش پیدا کرده، آسیب پذیری انان بیشتر، اخلال در حافظه پیدا کرده و علاقه آنها به بسیاری از مثال مانند شرکت در اجتماع کاهش می یابد. خلاقیت و ابتکار آنان کمتر شده و بدبین و منفی گرا می شدند. افسردگی در سالمندان زیاد شده و سالمندان توقع بیش از حد احترام را از دیگران دارند.
ملک صالحی به افراد توصیه کرد: باید مراقب سالمندان باشیم و راهبردهایی در جهت بهداشت روانی آنان ایجاد کنیم آموزش و اطلاعات لازم را به سالمندان با رویارویی این بحران بدهیم و کاری کنیم که اعتماد به نفس این عزیزان بیشتر شود تا متکی به جربیات و خرد خود باشند./ف

برچسب ها: تغییرات ، روانی ، سالمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار