رئیس جمهور پس از سفر دوروزه به قرقیزستان برای شرکت در اجلاس سران کشورهاي عضو سازمان همکاري شانگهاي دقایقی پیش وارد تهران شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني رييس جمهوري اسلامي ايران که در رأس يک هيأت بلندپايه سياسي و اقتصادي به منظور شرکت در اجلاس سران کشورهاي عضو سازمان همکاري شانگهاي به قرقيزستان سفر کرده بود، شامگاه جمعه وارد تهران شد.

دکتر روحاني در پايان سفر دو روزه به قرقيزستان، ساعاتي قبل با بدرقه نخست‌وزير و معاون وزير امور خارجه اين کشور، بيشکک را به مقصد تهران ترک کرده بود.

«اسحاق جهانگيري» معاون اول رييس جمهور در فرودگاه مهرآباد تهران، به طور رسمي از دکتر روحاني استقبال کرد.

در مراسم استقبال از رييس‌‌جمهور، علي‌اکبر ولايتي مشاور عالي رهبر معظم انقلاب، علي طيب‌نيا وزير اقتصاد و امور دارايي، محمدباقر نوبخت معاون رييس‌جمهور، علي‌اصغر فاني سرپرست وزارت آموزش و پرورش، حضور داشتند.

رييس جمهور در سيزدهمين نشست سران کشورهاي عضو سازمان همکاري شانگهاي که با حضور روساي کشورهاي عضو از جمله روسيه و چين و همچنين روساي کشورهاي ناظر و هيأت‌هاي بلند پايه برگزار شد، شرکت و سخنراني کرد.

دکتر روحاني در اين سفر با روساي جمهور روسيه، چين، قرقيزستان، قزاقستان، افغانستان، تاجيکستان، مغولستان و وزير خارجه هند ديدار و گفتگو کرد.

رييس‌جمهور همچنين در پايان روز اول سفر به قرقيزستان با ايرانيان مقيم اين کشور ملاقات کرد و در سخناني با ابراز خرسندي از حضور در جمع صميمي و دوستانه ايرانيان مقيم قرقيزستان، خطاب به آنان گفت: ايرانيان هر کجا که رفته‌اند افتخاري براي کشور بوده و شما نيز در قرقيزستان سفيران جمهوري اسلامي ايران هستيد.

دکتر روحاني را در اين سفر دو روزه محمدجواد ظريف وزير امور خارجه، محمدرضا نعمت‌زاده وزير صنعت، معدن و تجارت و محمد نهاونديان رييس دفتر رييس جمهور همراهي کردند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار