روز سه شنبه پس کنفرانس اپل و معرفی محصولات جدید، سهام این شرکت 2 درصد کاهش پیدا کرد، که علت این مسئله قیمت بالای آیفون 5C و عدم همکاری اپل با اپراتور China Mobile می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، از آن جایی که آیفون 5C با عنوان آیفون ارزان قیمت شناخته می شد، کارشناسان تا قبل از معرفی این محصول قیمت 400 تا 500 دلاری را برای آن پیش بینی می کردند و توصر می شد با توجه به چنین قیمتی، این محصول بتواند در بازارهای آسیایی به خصوص چین فروش خوبی را تجربه کند، اما اپل در زمان معرفی 5C، قیمت قراردادی 99 و 199 دلاری و همچنین قیمت549 دلاری برای مدل آنلاک 16 گیگابایتی را اعلام کرد، که شاید از قیمت 649 دلاری آیفون 5S ارزان تر باشد، ولی نمی تواند انتظارات مشتریان را برآورده کنند.



بر اساس گفته های محقق انستیتو گارتنر، عرضه چند دستگاه با قیمت های مختلف می تواند به فروش بییشتر کمپانی کمک کند، اما  قیمت کمتری برای آیفون 5C مورد انتظار بود.



علاوه بر وی بسیاری از تحلیل گران بازار آی تی معتقدند اپل با این سیستم قیمت گذاری بیشتر به دنبال سود دهی بیشتر بوده است تا افزایش مشتری و مصرف کنننده. در هر حال ارزش سهام این شرکت در روز سه شنبه از ۴۹۴ دلار به ۴۶۷ دلار برای هر سهم کاهش یافت و چیزی حدود ۲۰ میلیون دلار از ارزش خود را در یک شب از دست داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار