تیم ملی والیبال کشورمان در آخرین دیدار از سری مسابقات والیبال انتخابی قهرمانی جهان امروز به مصاف تیم ملی بحرین رفت و با نتیجه 3 بر یک تیم ملی بحرین را از پیش رو برداشت.


 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تیم ملی والیبال کشورمان در آخرین دیدار از سری مسابقات والیبال انتخابی قهرمانی جهان امروز به مصاف تیم ملی بحرین رفت و با نتیجه 3 بر یک تیم ملی بحرین را از پیش رو برداشت.

 در ست اول این بازی تیم ملی بحرین که تاکنون نتیجه 2 بازی اول خود را مقابل حریفانش پیروز شده بود شروع بسیار خوبی را در برابر تیم ایران داشت.

شاگردان خولیو ولاسکو در ست اول دیدار توانستند با داشتن سرویسهای خوب از نقطه ضعف حریف در دریافت اول به خوبی استفاده کرده و این ست را با نتیجه 25 بر 16 به مفع خود به پایان رسانند.

در این دیدار تعداد تماشاچیان حاضر در سالن مسابقه به مراتب نسبت به 2 دیدار گذشته افزایش پیدا کرده بود.

در ست دوم بازی ترکیب تیم ملی ایران را، حمزه زرینی، امیر غفور، فرهاد ظریف، مهدی مهدوی، آرمین تشکری، آرش کشاورزی و عادل غلامی تشکیل دادند.

در این ست بازیکنان تیم ملی کشورمان از زمان ورود به زمین اجازه خود نمایی به حریف ندادند و با سرویسهای هدفمند خود بر امتیازات تیم ایران افزودند. وقت استراحت فنی اول این ست با پوئن 8 بر 6 به نفع تیم ملی کشورمان رقم خورد.

در این ست فرهاد قائمی برای دقایقی به جای آرش کشاورزی وارد زمین شد.

اشتباهات فردی بازیکنان تیم ملی بحرین در زمان زدن سرویس باعث امتیاز آوری تیم ملی ایران شد. سکاندار تیم ملی بحرین که بر روی نیمکت ذخیره اش بازیکن آماده و قدرتمندتری نسبت به افرادی که در زمین هستند نداشت نمی توانست نسبت به تعویض نفرات اقدامی انجام دهد.

در این ست تا حدودی بازیکنان تیم ملی کشورمان هم مانند حریف در زدن سرویس دچار اشتباه فردی شدند و اختلاف پوئن 2امتیاز برای دقایقی باقی ماند. وقت استراحت فنی دوم این ست هم با پوئن 16بر 13 به نفع تیم ایران رقم خورد.
بازیکنان تیم ایران برای ایجاد حاشیه امنیت از نظر امتیازآوری با تمرکز بیشتری بازی کردند و با پوئن 25 بر 17 نتیجه ست دوم را به نام خود به ثبت رساندند.
 
در ست سوم این بازی ترکیب تیم ملی ایران نسبت به ست قبل تغییری نداشت و دست نخورده ماند.

با توجه به آنکه بعد از المپیک مسابقه ای که هر 4 سال یکبار در والیبال برگزار میشود مسابقات قهرمانی جهان است که این رقابتها در سال 2014 در کشور لهستان برگزار خواهد شد.

بازیکنان تیم ملی بحرین که نمی خواستند با شکست این رقابتها را به پایان برسانند بدون توجه به نتایج ست گذشته مقابل تیم ایران در ست سوم بازی کردند. شاگردان خولیو ولاسکو در این ست هم مانند ستهای گذشته موفق ظاهر شدند، حمزه زرینی توانست با سرویسهای کنترلی خود چندین پوئن مستقیم از سرویس برای تیم ملی ایران به دست آورد.

وقت استراحت فنی اول در این ست با پوئن8بر 4 به نفع تیم میزبان رقم خورد.

بحرینیها در این ست با تقویت حمایت از دریافت کنندگان خود توانستند خوب ظاهر شوند. شاگردان خولیو ولاسکو در این ست با بالا بردن اختلاف پوئن خود را با حریف بالا بردن تا با اقتدار این دیدار را هم به پایان برسانند.

کاپیتان تیم ملی بحرین به دلیل اعترض به داور از سوی سرداور در ست سوم کارت زرد گرفت.

وقت استراحت فنی دوم این ست هم با امتیاز 16 بر 8 به نفع تیم ایران رقم خورد.

ملی پوشان کشورمان در این دوره از مسابقات و این دیدار هیچ یک از حریفان را دست کم نگرفته و با قدرت مقابل حریفان ظاهر شدند.

در این ست خولیو ولاسکو از شهرام محمودی و محمد طاهر وادی به جای امیر غفور و مهدی مهدوی در طول بازی استفاده کرد. سرمربی تیم ملی بحرین با گرفتن وقت استراحت در مواقع حساس در صدد بود تا عملکرد بازیکنان ایران را تحت تاثیر قرار دهد و تمرکز آنها را مختل کند اما این مساله بر تفکرات حرفه ای والیبالیستهای ایرانی تاثیرگذار نبود.

تیم ملی والیبال ایران نتیجه ست پایانی این بازی را هم با پوئن 25 بر 14 به نفع خود به پایان رسانید.


برترین ها معرفی شدند:

در پایان این رقابت‌ها کمیته فنی اسامی برترین بازیکنان را به شرح زیر اعلام کرد:

امتیازآورترین: ریزال آیپ ( اندونزی )

بهترین اسپکر: حمزه زرینی ( ایران )

بهترین دفاع: آرمین تشکری ( ایران )

بهترین دریافت: فرهاد ظریف ( ایران )

بهترین توپگیری: آگونگ سیگانتی ( اندونزی )

بهترین پاسور: مهدی مهدوی ( ایران )

بهترین سرویس‌زن: حمزه زرینی ( ایران )

بهترین لیبرو: آیمن هارونا ( بحرین )/آق


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۲۱:۳۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
3بر 0 تیتر خبر را درست کنین لطفآ