نشست سه جانبه وزرای خارجه آمریکا و روسیه و نماینده سازمان ملل در سوریه با توافق بر سر ادامه مذاکرات در نیویورک پایان یافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه های عربی،  "سرگی لاوروف" وزیر خارجه روسیه در پایان این نشست با حضور در کنفرانس خبری مشترک با کری و ابراهیمی، مذاکرات امروز را ثمربخش توصیف کرد و گفت: موضع جان کری مثبت بود و وی با ادامه رایزنی ها در نیویورک موافقت کرده است.

سرگئی لاوروف ابراز تاسف کرد که اعلامیه کنفرانس ژنو یک مدتها کنار گذاشته شده است. در این اعلامیه از تشکیل دولت انتقالی در سوریه به نمایندگی از همه گروهها وجناحها در جامعه سوریه صحبت می شود.

او افزود جان کری وزیر خارجه آمریکا به اهمیت تلاش برای همکاری و اقدام درباره سوریه پی برده است.

لاوروف افزود ما توافق کردیم در نیویورک نیز با یکدیگر ملاقات کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا هم در این کنفرانس خبری
اعلام کرد: طرفین توافق کرده‌اند که مذاکرات برای تعیین زمان برگزاری نشست ژنو 2 روز 28 سپتامبر در نیویورک ادامه یابد.

جان کری اعلام کرد: هدف این است که در پروسه قرار گرفتن سلاح های شیمیایی سوریه تحت نظارت بین المللی به موفقیت دست یابیم.

ابراهیمی هم گفتگوهای امروز را مفید ارزیابی و ابراز امیدواری کرد کنفرانس ژنو دو برگزار شود و به نتیجه برسد.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه در کنفرانس خبری مشترک با جان کری وزیر امورخارجه آمریکا و سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه در ژنو گفت: در ابتدا می خواهم از وزرای امورخارجه آمریکا و روسیه به علت حضور در ژنو برای گفتگو درباره سوریه تشکر کنم. ما به دنبال بررسی موضوع تسلیحات شیمیایی سوریه هستیم. این مسئله به تنهایی مهم است. این مسئله برای ما نیز بسیار حائز اهمیت است. ما تلاش می کنیم با همکاری ها، کنفرانس ژنو-2 را به گونه ای موفقیت آمیز برگزار کنیم. همانطور که وزرای امورخارجه آمریکا و روسیه گفتند گفتگوهای امروز ما مفید بود. من بار دیگر از لاوروف و کری به علت حضور در اینجا بسیار بسیار تشکر می کنم.
برچسب ها: نشست ، کری ، لاوروف ، سه جانبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار