افرادی که در طول عمرشان با گربه ها بیشتر نزدیک هستند، ناقل نوعی انگل خطرناک می شوند که به راحتی منجر به نابینایی می شود.

هرمز شمس ، فوق تخصص بیماریهای شبکیه چشم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در دوران بارداری علاوه بر بیماری های ارثی،‌ بیماری های غیر ارثی همچون بیماری توکسو پلاسموز جنین را دچار عوارضی مهم مانند نابینایی می کند.

وی افزود: بیماری توکسوپلاسموز از انگل گربه به وجود می آید که بیشتر مردم در صورت نزدیکی به گربه در طول زندگیشان به این انگل آلوده میشوند.

وی اظهار داشت:اگر خانم بارداری به این انگل دچار شود عوارض مهمی نظیر سقط جنین، عوارض مغزی و جسمی در جنین و حتی نابینایی جنین می شود.

وی اذعان داشت:خانم هایی که قصد بچه دار شدن دارند قبل از بارداری به پزشک مراجعه کنند تا از سلامت کامل و یا بیمار بودن خودشان مطلع شوند.

وی در ادامه گفت: خانم های بارداری که به بیماری های دیگر همچون سرما خوردگی های شدید که اثرات منفی بر جنین می گذارد و باعث بروز عوارض مختلفی می شود.

وی خاطر نشان کرد: خانم هایی که قصد بچه دار شدن دارند بایستی برای پیشگیری از انتقال این بیماری ها به جنین تحت نظر پزشک قرار گیرند./ع2

برچسب ها: بیماری ، انگل ، جنین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار