رئیس سازمان جوانان از ارتقای سطح آموزش های اعضای سازمان جوانان در حوزه های امدادی و مقابله با بحران خبر داد.

محمد جعفریان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به جغرافیای پر حادثه ی کشور بیان داشت: سازمان جوانان از ابتدای عمر 25 ساله ی خود به بیش از 2.5 میلیون نفر جوان  مقاطع سنی مختلف آموزشهای امداد و نجات، خود امدادی و آمادگی مقابله در دوران بحران ارائه کرده است تا نسل آگاه تری برای مقابله و زندگی در شرایس بحران داشته باشد.

رئیس سازمان جوانان در ادامه افزود: نیروهای داوطلب جوان به دلیل توانایی جسمی و روحی خود همواره بهترین گزینه برای امداد در حوادث و بحران ها هستند.

وی با بیان اینکه سطح آموزش ها در میان جوانان سازمان افزایش یافته است گفت: طی سال های اخیر سازمان جوانان برنامه اصلی خود را بر ارتقای توانمندی جوانان و افزایش آموزش ها و تشکیل تیم های تخصصی جوانان در حوزه ی امداد اجتماعی در حوادث قرار داده است که تشکیل کانون های جدید، ایجاد شبکه های اجتماعی، ساخت اردوگاه ها فضای بهتر و بیشتری برای اعضای جوان سازمان ار جمله این برنامه ها است.

جعفریان اظهار داشت: در همین راستا تیم های تخصصی امداد اجتماعی در 31 استان و در بیش از 200 شهر کشور از آموزشهای لازم برخوردار شده اند تا به محض وقوع حادثه برای مقابله با مشکلات فرهنگی- اجتماعی در دوران بحران اقدام کنند.

جعفریان در ادامه به برنامه های تابستانی این سازمان اشاره کرد واظهار داشت: در تابستان امسال اردوگاههای سازمان جوانان میزبان یک میلیون و 900 هزار جوان در سراسر کشور بوده است و 400 هزار نفر در برنامه های ویژه اردویی و تفریحی شرکت داشته اند.

وی در پایان با بیان اینکه اعضای سازمان جوانان  در همه ی حوادث و بحران ها حضور دارند و هیچ حق الزحمه ای دریافت نمی کنند یاد آور شد: برنامه های تفریحی و اردویی سازمان جوانان برای اعضای خود در حقیقت سپاسی است در مقابل زحمات آنان در شرایط سخت که در جهت ارتقای آموزش و توانمندی آن ها نیز استفاده می شود. /
برچسب ها: سازمان ، اردو ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار