هدفون زمینه سازی برای بیماری های خطرناک می شود که قدرت شنوایی را به شدت کاهش می دهد.

 ابراهیم رزم پا متخصص گوش و حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  گفت:  برخی  از افراد در طی رفت و آمد به محل کار و یا تفریح از هدفون با صداي زیاد استفاده می کنند چرا که این امر باعث به وجود آمدن مشکلاتی در ناحیه گوش می شود  که گاهی اوقات جبران ناپذیر است.


 وی افزود: افرادی که بیش از هدفون با  صدای زیاد و پی در پی استفاده می کنند به مشکلات سیستم عصبی و قاعده حلزونی گوش دچار می شوند.


 وی در ادامه گفت: آسیب رساندن به سیستم عصبی و قاعده حلزونی گوش موجب کاهش و سنگینی  گوش می گردد  و اختلالات دیگری مثل جمع شدن مایعاتی  در سیستم گوش را  ایجاد  می کند.

وی تصریح کرد: کسانی که استفاده بیش از حد از هدفون دارند خطرات بسیاری آنها را تهدید می کند  چرا که مشکلاتی افت شنوایی را پدیدار می کند.

 وی تاکید داشت: افرادی که زود هنگام متوجه مشکلات افت شنوایی خود می شوند می توانند با استفاده نکردن از هدفون و قرار نگرفتن در محل هایی که آلودگی صوتی دارد باعث ترمیم بافت های آسیب دیده می شود.

 وی تصریح کرد: اغلب افراد متوجه ضعف شنوایی خود نمی شوند و زمانی به  مشکلاتی به وجود آمده پی می برند که در گوششان احساس وزوز گوش، صدای صوت و سردرد در آن ها به وجود می آید و در نهایت فرد بایستی جراحی گوش انجام دهد.


وی تاکید داشت: افراد بایستی در صورت استفاده از هدفون صدای فرکانس بیش از 50 دسیبل نباشد چرا که این میزان بی خطر است و موجب مشکلات نمی شود./ع2
برچسب ها: هدفون ، حلزون ، گوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار