افرادی که به بیماری فاويسم مبتلا هستند به هیچ وجه نمی توانند از باقلا استفاده کنند چرا که با بسیاری از مشکلات مواجه می شوند.

 مرتضی صفوی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو باگروه علمي باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از سبزیجات مفید که باقلا نام دارد و دارای پروتئین  گیاهی بسیار است که بایستی مصرف باقلا برای تمامی افراد به جز افرادی که دچار حساسیت می شوند در برنامه غذایشان گنجانده شود.

 وی افزود: برخی از افراد که بیشترین حساسیت  را از خود  نشان می دهند افراد مبتلا به بیماری فاوسیم است که بایستی مصرف باقلا را به حداقل برسانند چرا که در صورت استفاده فرد به دل دردهای شدید دچار می شود.

 وی عنوان کرد: بیماری فاويسم اغلب در مردان دیده می شود که به علت کمبود  یکی از آنزیم های  گلبول  قرمز ایجاد می شود و بیماری فاوسیم یک بیماری ارثی خونی است.


وی در ادامه گفت: افرادی که به سبزیجات حساسیت ندارند بهتر است روزانه حدود 400 گرم میوه و سبزی استفاده  کنند چرا که اگر افراد از سبزیجات استفاده نکنند به یبوست و کمبود ویتامین و املاح دچار می شود.

 وی اذعان داشت: افراد در صورت استفاده از سبزیجات بایستی در شستن نهایت دقت را داشته باشند و از مایع  ظرفشویی استفاده کنند چرا که آلودگی و میکروب سبزی ها را از بین می برد./ع2
برچسب ها: باقلا ، غذا ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار