قم/

اهتمام جدی دولت به حل مشکلات فرهنگی و کنترل تورم

آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند: دولت باید در شرایط کنونی به حل مسائل فرهنگی و کنترل تورم اهتمام داشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله مکارم شیرازی عصر روز گذشته در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: انتخابات حساسی را پشت سر گذاشتیم و بنده بعد از نماز صبح هر روز دعا می‌کردم و نگران بودم ولی انتخابات به خوبی برگزار شد و گزینش خوبی هم صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی حجم مشکلات بسیار زیاد است و به رئیس جمهور میراث بسیار پیچیده‌ای رسیده است و امیدواریم که با عنایت خداوند شاهد حل مشکلات باشیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مشکل تورم در کشور، تصریح کرد: یکی از دیگر مشکلات کشور وجود آمار نادرست است؛ به طول مثال در زمینه وضعیت صنایع زود بازده شخصی پیشرفت چهار درصدی را اعلام کرده بود و فرد دیگری از پیشرفت 40 درصدی سخن گفته بود.

وی با اشاره به اینکه نباید انتظار معجزه داشت، گفت: حل این همه مشکلات یک شبه امکان‌پذیر نیست و باید نسبت به حل مشکلات به تدریج اقدام شود.

این مرجع تقلید با اشاره به وجود پیچیدگی در مسائل خارجی و بین‌المللی، تصریح کرد: وضعیت پیچیدگی مسائل خارجی از مسائل داخلی ویژه‌تر است و امیدواریم که با لطف خداوند شاهد حل همه مشکلات باشیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد در شرایط کنونی وظیفه بسیار سنگینی عهده‌دار است، بیان کرد: در دولت گذشته شاهد این بودیم که مسائل فرهنگی رها شده و اقدامی صورت نمی‌گرفت و در شرایط کنونی شما وظیفه بسیار سنگینی بر دوش دارید.

وی گفت: اگر به مسائل فرهنگی در زمان خود توجه نشود این مسائل به مشکلات سیاسی تبدیل شده و فرهنگ کشور تغییر می‌یابد.

استاد حوزه علمیه قم، آثار سوء‌تغییر فرهنگ کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: تغییر فرهنگ کشور منجر به این می‌شود که دیگر جوانان آماده جانفشانی نخواهند بود و پشتوانه‌های نظام از بین می‌رود.

وی، مهم‌ترین سلاح در شرایط کنونی را فرهنگ غنی دینی عنوان کرد و یادآور شد: اگر این فرهنگ غنی از ما گرفته شود در برابر غربی‌ها خلع سلاح می‌شویم.

آیت‌الله مکارم شیرازی، ضرورت دقت در مسائل فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید توجه به مسائل فرهنگی از مدارس، دبیرستان‌ها، دانشگاه‌ها و رسانه‌ها شروع شده و به انجام کار فرهنگی به صورت ریشه‌ای اهتمام داشت.

وی، تکیه کردن به فرهنگ غنی اسلامی را مورد توجه قرار داد اضافه کرد: باید با تکیه به این فرهنگ غنی با جدیت به جلو پیش رفته و در مسیر پیشرفت فرهنگی حرکت کنیم./س

برچسب ها: قم ، اهتمام ، جدی ، دولتت ، حل ، مشکل ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.