روزنامه الدیار فاش کرد: بر اساس یک سند محرمانه منتشر شده از سوی یکی از پایگاه های اطلاع رسانی وابسته به وزارت دفاع آمریکا، دستگاه اطلاعاتی آمریکا در صدور گاز سارین برای تروریست های جبهه النصره در سوریه دخالت داشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، بر اساس گزارش این پایگاه آمریکایی، دستگاه اطلاعاتی آمریکا در صدور گاز سارین شیمیایی برای تروریست های جبهه النصره در سوریه نقش داشته است و افرادی که قصد داشته اند این گاز را به اراضی ترکیه و سپس سوریه منتقل کنند دستگیر شده اند.
بر اساس گزارش این پایگاه آمریکایی، سند محرمانه به دستگاه اطلاعاتی زمینی ملی آمریکا که یک از زیر شاخه های سازمان سیا بر می گردد و در آن آمده است: حدود دوازده نفر از افراد تندرو در آمریکا تحت بازداشت به سر می برند و از خطرناکترین عناصر به شمار می روند.
بر اساس این گزارش این گاز سمی در مناطق تحت کنترل اهل سنت عراق آماده شده و سپس به ترکیه منتقل شده است تا از آنجا برای گروه های مسلح در سوریه ارسال شود.
این گزارش همچنین از نشست های فرماندهان نظامی وابسته به مخالفان سوری، ترک ها و قطری ها و افسران آمریکایی در یکی از پایگاه های نظامی ترکیه که به عنوان مرکز دیدارهای میان ارتش آزاد و حامیان خارجی آنها استفاده می شود، پرده برداشته است.
این گزارش از یک نوار ویدئویی سرکرده های مخالفان سوری وابسته به القاعده که درباره به کارگیری گاز سمی سارین علیه غیر نظامیان سخن می گوید، پرده برداشته است.
این درحالی است که خبرگزاری آناتولی حدود یک ماه قبل از بازداشت گروهی از مخالفان سوری و درخواست روسیه از ترکیه برای گشودن تحقیقات در این باره و عدم اقدام مناسب از سوی ترکیه برای تحقیق در این زمینه خبر داده است.
خاطرنشان می شود که آمریکا به بهانه به کارگیری گاز شیمیایی در غوطه شرقی در حومه دمشق با جنجال سازی در این باره و با وجود عدم اثبات موضوع از اقدام نظامی در سوریه سخن می گوید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار