یک مقام امنیتی افغانستان روز جمعه اعلام کرد تلفات زخمی‌ها در حمله بامداد امروز به کنسولگری آمریکا در شهر هرات به پنج کشته و شمار زخمی‌ها به 23 تن افزایش پیدا کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، این مقام که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: حدود چهار یا پنج شبه نظامی حدود ساعت پنج بامداد با اسلحه‌های سنگین و جلیقه‌های بمبگذاری شده به ساختمان کنسولگری آمریکا در شهر هرات حمله کردند. آنها همچنین دو خودروی بمبگذاری شده را در مقابل ساختمان کنسولگری منفجر کردند.

این مقام امنیتی در ادامه تصریح کرد: همه دیپلمات‌های آمریکایی به مکانی امن در ساختمان منتقل شدند و هیچ‌ یک از کارمندان خارجی این کنسولگری در این حمله آسیبی ندیدند.

قربانیان این حمله یک غیر نظامی، دو تن از حمله کنندگان و دو نیروی امنیتی بودند. 18 غیر نظامی، دو نگهبان و سه نیروی پلیس نیز در این حمله زخمی شدند. به گفته این مقام امنیتی، احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

این انفجار همچنین به ساختمان کنسولگری و چندین خانه در نزدیکی آن آسیب رساند. گروه شورشی طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. 

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان به رسانه‌های محلی اعلام کرد پنج جنگجوی طالبان در این حمله دست داشتند.

درگیری هم اکنون به محوطه کنسولگری کشیده شده و یکی از چهار مهاجم مسلح در داخل کنسولگری همچنان مشغول نبرد است . منابع خبری از ورود نیروهای ویژه آمریکایی برای مقابله با مهاجمان خبر میدهند . بالگردهای ناتو هم در منطقه مشغول گشت زنی هستند و بر فراز محل حادثه همچنان پرواز میکنند.

خبر های رسیده از هرات حاکیست که دیوارهای بیرونی ضلع شرقی این کنسولگری بر اثر انفجار دو خودرو مملو از مواد منفجره از بین رفته است . منابع محلی خبر از سالم بودن دیپلماتهای آمریکایی میدهند اما هنوز معلوم نیست آیا مهاجم باقی مانده که توانسته است خود را به محوطه کنسولگری برساند موفق به ورود به داخل ساختمان کنسولگری هم شده است با خیر.

در همین حال بالگردهای آمریکا در محل حادثه فرود آمدند تا زخمی ها و کشته های احتمالی این حمله را از محل خارج کنند.

انتهاي پيام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار