یک مقام ارشد در کمیسیون اروپا روز پنجشنبه از مقامات امریکا خواست در خصوص خبر جاسوسی این کشور از شبکه بانکی سوئیفت پاسخی روشن و قانع کننده ارائه کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، سسیلیا مالمستروم، کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا در واکنش به انتشار اسناد جدیدی از سوی ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت داخلی امریکا مبنی بر جاسوسی این نهاد اطلاعاتی از شبکه بین المللی ارتباط بین بانکی موسوم به "سوئیفت "، اظهار داشت در تماس با مقامات امریکایی نگرانی شدید خود را در مورد این اخبار اعلام کرده است.
 وی که در صفحه توییتر خود اظهار نظر کرده است، خواستار آن شد تا مسئولان مربوطه در امریکا پاسخی روشن و قانع کننده در خصوص جاسوسی احتمالی از سوئیفت ارائه کنند.
با آن که خانم مالمستروم از تدابیری که در صورت بی پاسخ ماندن درخواستش از واشنگتن اتخاذ خواهد شد، سخن نگفت، اما شماری از نمایندگان پارلمان اروپا توقف سریع توافق پرتکلی موسوم به  میان امریکا و اتحادیه اروپا را خواستار شده اند.
 برنامه رهگیری منابع مالی تروریسم  یا (Terrorist Finance Tracking Program - TFTP) پرتکلی است که به ابتکار وزارت خزانه داری امریکا و میان واشنگتن و اتحادیه اروپا به امضا رسیده است. هدف از امضای این پرتکل جستجوی منابع مالی گروههای تروریستی در جهان است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار