سخنگوی سازمان ملل متحد گفت والری آموس معاون امور بشر دوستانه دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه و نخستین بار به ایران سفر می کند که این سفر تا 25 شهریور ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، فرهان حق، در نشست خبری روزانه با خبرنگاران گفت: والری آموس با تعدادی از مقامات ایران در تهران دیدار خواهد داشت و محور صحبت ها ، گسترش همکاری های منطقه ای در کمک های بشردوستانه و افزایش همکاری بین ایران و دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد است.
معاون سخنگوی سازمان ملل در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره این که آیا دولت سوریه سندی را به سازمان ملل فرستاده است، گفت: ما اسناد الحاقی از طرف دولت سوریه در مورد سلاح های شیمیایی را دریافت کرده ایم و هم اکنون در حال ترجمه آن هستیم.
وی افزود: اسناد الحاقی یکی از راهها برای عضو شدن در معاهده خلع سلاح شیمیایی است و اطلاعات بیشتر بعد از ترجمه اسناد به دست می آید.
فرهان حق درباره مدت زمان لازم برای ترجمه اسناد سوریه پاسخی نداد.   
وی درباره اظهارات نماینده فرانسه در سازمان ملل که گفته است: بان کی مون از آماده شدن گزارش بازرسان شیمیائی سوریه تا روز دوشنبه خبر داده است، گفت: ما نمی دانیم گزارش چه زمانی آماده می شود و همچنین نمی دانم که جرارد آراد، نماینده فرانسه در اظهارات خود، چه موردی را گفته است.
فرهان حق در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اقدامات سازمان ملل برای تسریع در تهیه گزارش بازرسان شیمیائی سوریه نیز گفت: آکه سلستروم به جای دو آزمایشگاه، از چهار آزمایشگاه برای بررسی مدارک استفاده و برای ارائه هر چه زودتر گزارش، همه تلاش خود را می کند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بان کی مون دیشب با نمایندگان فرانسه و روسیه صحبتی داشته است، گفت: دبیرکل با تعدادی از اعضاء شورای امنیت صحبت کرده است.
معاون سخنگوی سازمان ملل افزود اخضر ابراهیمی با جان کری در ژنو دیدار داشته و قرار است با سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز دیدار و گفتگو کند.
برچسب ها: بین الملل ، ایران ، آموس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار