كمتر كسي است كه كمپاني «اپل» و محصولات باكيفيت آن را نشناسد. اين كمپاني در كشورهاي مختلف دنيا شعبه‌هاي متعددي دارد كه در هركدام از آنها به ارائه محصولات خود مي‌پردازد. این شرکت سالانه 14.2 میلیارد دلار مالیات می پردازد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، ایالات متحده آمریکا دارای بالاترین نرخ دریافت مالیات از کمپانی های بزرگ دنیاست . میزان مالیاتی که این کشور از شرکت های بزرگ دریافت می کند 35درصد است که با افزودن مالیات های ایالتی و محلی به طور متوسط به رقم 40 درصد می رسد. با دریافت چنین مالیاتی تعجب برانگیز نیست که آمریکا به هیچ وجه برای دفاع از حقوق این کمپانی ها درخارج از مرزهای این کشور قدمی عقب نشینی نمی کند.

به هر حال این نکته را نیز نباید از یاد برد که مالیات یکی از منابع اصلی درآمد بسیاری از دولت ها برای انجام برنامه های عمرانی و ارائه خدمات به شهروندان است. فوربس در مطلبی که به تازگی منتشر کرده است به شرکت هایی پرداخته است که بیشترین میزان مالیات را به دولت آمریکا می پردازند. تهران امروز این مطلب را ترجمه کرده است که در ادامه آن را با هم مطالعه می کنیم:

اكسان موبيل


ماليات بر درآمد: 31 ميليارد دلار

درآمد خالص: 45 ميليارد دلار

«اكسان‌موبيل»، يك شركت نفتي و بزرگ‌ترين شركت نفتي جهان است، كه دفتر مركزي آن، در شمال شهر «ايروينگ» تگزاس قرار دارد. با توجه به تعداد ۳۷ پالايشگاهي كه اين شركت در ۲۱ كشور جهان تاسيس كرده است، اكسان‌موبيل با ظرفيت پالايش روزانه ۶.۳ ميليون بشكه نفت، بزرگ‌ترين پالايشگر جهان، محسوب مي‌شود.

شورون

ماليات بر درآمد: 20 ميليارد دلار

درآمد خالص: 26 ميليارد دلار

«شورون»‏ شركت نفتي آمريكايي و از بزرگ‌ترين شركت‌هاي چندمليتي است، كه دفتر مركزي آن در شهر «سن‌رامون» كاليفرنيا قرار دارد. كمپاني شورون در بيش از ۱۸۰ كشور جهان عمليات نفتي انجام مي‌دهد. اين شركت تقريبا، در تمامي زمينه‌هاي صنايع نفت و گاز و نيز توليد انواع انرژي‌هاي تجديدپذير فعاليت مي‌كند.

اپل

ماليات بر درآمد: 14.2 ميليارد دلار

درآمد خالص: 41.7 ميليارد دلار

كمتر كسي است كه كمپاني «اپل» و محصولات باكيفيت آن را نشناسد. اين كمپاني در كشورهاي مختلف دنيا شعبه‌هاي متعددي دارد كه در هركدام از آنها به ارائه محصولات خود مي‌پردازد. تصوير بالا خياباني در نزديكي يك مركز تجاري در پكن در ماه مارس سال‌جاري ميلادي را نشان مي‌دهد كه لوگوي كمپاني «اپل» روي ساختمان آن نقش بسته است.

ولز فارگو

ماليات بر درآمد: 9.2 ميليارد دلار

درآمد خالص: 19.8 ميليارد دلار

«ولز فارگو» يك شركت مادر تخصصي خدمات مالي و چندمليتي است. شعبه مركزي ولز فارگو در «سان‌فرانسيسكو» قرار دارد. در سال ۲۰۱۲ ولز فارگو مالك شبكه‌اي از 9 هزار شعبه بانك و بيش از 12 هزار دستگاه خودپرداز در ايالات متحده بوده است تصوير بالا مديرعامل اين بانك «جان استامپف» را نشان مي‌دهد.

جي‌.پي مورگان چيس

ماليات بر درآمد: 8.1 ميليارد دلار

درآمد خالص: 22.9 ميليارد دلار

«جي‌پي مورگان چيس»‏ يك شركت خدمات مالي و بانكداري است كه در سال ۱۷۹۹ ميلادي تاسيس شده است. اين موسسه در نتيجه ادغام شمار زيادي بانك و شركت خدمات مالي بزرگ تشكيل شده‌است، ولي فرم كنوني آن، حاصل ادغام «كميكال بانك» و «چيس منهتن بانك» است. تصوير «جيمي ديمون» مديرعامل اين بانك را نشان مي‌دهد.

وال‌مارت

ماليات بر درآمد: 8 ميليارد دلار

درآمد خالص: 17 ميليارد دلار

«وال‌مارت» يك شركت خرده‌فروشي است كه داراي بزرگ‌ترين شبكه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي مواد غذايي، سوپرماركت‌ها و هايپرماركت‌ها در جهان است. موسس اين فروشگاه «سام والتون» است، كه در سال ۱۹۱۸ ميلادي در «كينگ‌فيشر»، اكلاهما به دنيا آمد. «وال‌مارت» با بيش از دو ميليون كارمند، بزرگ‌ترين كارفرماي خصوصي جهان است.

كونوكو فيليپس

ماليات بر درآمد: 7.9 ميليارد دلار

درآمد خالص: 8.4 ميليارد دلار

«كونوكو فيليپس» يك شركت چندمليتي در زمينه انرژي است، كه دفتر مركزي آن در «هيوستون» تگزاس واقع شده است. كمپاني «كونوكو فيليپس» در حوزه اكتشاف و توليد نفت، به عنوان بزرگ‌ترين شركت نفتي دنيا شناخته مي‌شود. «كونوكو فيليپس» از ادغام شركت «كونوكو» و شركت «نفت فيليپس» در ۳۰ اوت ۲۰۰۲ ميلادي تاسيس شد.

بركشاير هاتاوي

ماليات بر درآمد: 6.9 ميليارد دلار

درآمد خالص: 14.8 ميليارد دلار

فعاليت اصلي «بركشاير هاتاوي» ارائه انواع خدمات بيمه مانند بيمه اموال و تلفات جاني و بسياري از انواع بيمه‌هاي نامتعارف است. «وارن بافت» ميلياردر مشهور دنيا، مديرعامل و مدير اجرايي اين شركت است. بركشاير در حال حاضر كارهاي مختلفي از جمله توليد آبنبات، اثاثيه منزل، جاروبرقي، فروش جواهرات و انتشار روزنامه انجام مي‌دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۶ تير ۱۳۹۵
سلام خسته نباشید میخام بدونم شرکت بازاریابی ام وی چند درصد بودجه امریکارو تشکیل میده و حدودا چند درصد کل بودجه سالیانه امریکا میشه؟؟ باتشکر
آخرین اخبار