تحلیلگر سیاسی و کارشناس امور خاورمیانه تصریح کرد : آمریکا سلاح شیمیایی سوریه را بهانه ای برای تجاوز به این کشور قرارداده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ "مجتبی فردوسی پور" با اعلام این مطلب افزود : هر چند دولت دمشق زرادخانه شیمیایی در اختیار دارد، اما مسئول حمله شیمیایی در غوطه شرقی نبوده است زیرا مدارکی وجود دارد که ثابت می کند این حمله را تروریست ها و عناصر مسلح در سوریه طراحی و اجرا کرده اند تا زمینه مداخله خارجی علیه دولت سوریه را فراهم کنند.

وی افزود : محققان شیمیایی سازمان ملل نیز اعلام کردند تا به امروز اسنادی که نشان دهد دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده دست نیافته‌اند.

وی خاطر نشان کرد : بازرسان سازمان ملل نیز پس از خروج از سوریه، اعلام کردند ادعاهایی وجود دارد ، مبنی بر اینکه دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی در غوطه شرقی استفاده کرده است اما هنوز ما نتوانسته‌ایم به ادله محکمی در این باره دست یابیم.

وی در ادامه این مطلب نوشت ؛ باید بگویم ایران یکی از کشورهایی بود که در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بیشترین قربانیان سلاح شیمیایی را داشت.

وی تصریح کرد : در آن زمان بسیاری از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیز صدام را کمک کردند تا از تسلیحات شیمیایی علیه سربازان ایرانی و حتی مردم خودش استفاده کند.
وی افزود : تاکنون هیچ مدرکی دال بر استفاده نظام سوریه از سلاح شیمیایی ثابت نشده است و حتی سازمانهای بین المللی نیز مشخص نکردند که چه کسی از سلاح های شیمیایی در حومه دمشق استفاده کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار