سناتور آمريکايي بر لزوم تلاش جدي براي حل ديپلماتيک مسئله سوريه و گذر از راه حل نظامي در اين زمينه تاکيد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ سوزان کالينز عضو جمهوري خواه سناي آمريکا از ايالت مين در گفتگو با شبکه تلويزيوني پي بي اس گفت: دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا مواضعي درباره سوريه اتخاذ کرده که جالب توجه است. در ابتداي امر، دولت اوباما مي گفت که درباره سوريه دو گزينه پيش روي قرار دارد که عبارتند از اقدام نظام عليه سوريه که به منزله اعلام جنگ عليه اين کشور است يا اينکه آمريکا دست روي دست بگذارد و هيچ کاري انجام ندهد. اين رويکرد دولت برايم ناراحت کننده بود زيرا اين رويکرد نشان مي داد واشنگتن به احتمال نتيجه بخش بودن تلاشهاي ديپلماتيک به عنوان راه حل مشکل سوريه توجه ندارد. شاهد آن هستيم که در چند روز گذشته گزينه راه حل سياسي و ديپلماتيک مطرح شده است. به نظرمن، تلاشها در اين زمينه بايد با شدت پيگيري شود تا به نتيجه برسد.»

وي در ادامه افزود:« روسيه پيشنهاد جديدي درباره تسليحات شيميايي سوريه مطرح کرده که همين پيشنهاد پايه و اساس رايزني هاي ديپلماتيک اخير قرار گرفته است. عده اي مي گويند نمي توان به روسيه اعتماد کرد. من نيز اين سخن را کامل درک مي کنم اما بايد توجه داشت که منافع ملي روسيه در حال حاضر در اين نهفته است که تنشها در سوريه کاهش پيدا کند.

 با اين اوصاف، بايد فرصتي داد تا راهکار پيشنهادي روسيه اجرايي شود. بايد منتظر ماند و ديد که آيا روسيه که متحد اصلي بشار اسد رئيس جمهور سوريه است مي تواند او را تشويق کند تا تسليحات شيميايي اش را به سازمان ملل متحد يا ديگر نهادهاي بين المللي تحويل بدهد . 


برچسب ها: سوریه ، سناتور ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار