جنایات جنگی آمریکا و حملات شیمیایی آن به مردم بی‌گناه دیگر کشورها هرگز فراموش نخواهد شد. و جالب است که با تمام این ها، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید: «قتل عام بی‌رویه غیرنظامیان، کشتار زنان و کودکان و انسان‌های بی‌گناه با سلاح‌های شیمیایی، یک وقاحت اخلاقی است.»

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه تحلیلی "کانترپانچ"، با فرا رسیدن سالروز حادثه 11 سپتامبر در مقاله‌ای به قلم "جانی باربر" می‌نویسد: به ازای هر فردی که در حادثه حمله به برج‌های دوقلو کشته شد، هزاران نفر در سراسر جهان جان خود را از دست داده‌اند. آتش انتقام آمریکا، عراق را که هیچ ارتباطی با حملات 11 سپتامبر نداشت، فرا گرفت. حمله آمریکا به عراق بر پایه کذب و دروغ شکل گرفت. در این جنگ صدها هزارنفر جان خود را از دست داده و میلیون‌ها نفر نیز آواره شدند. هر روز نوزادانی با نقص‌های مادرزادی متولد می‌شوند و کودکان بسیاری بر اثر انواع سرطان‌ها و بیماری‌هایی که پیش از حمله آمریکا به عراق بی‌سابقه بوده‌‌اند، جان خود را از دست می‌دهند. 

*** تعداد کسانی که در ارتش آمریکا دست به خودکشی می‌زنند، از آمار تلفات 11 سپتامبر فراتر رفته است
اوباما بارها اعلام کرده است که به جنگ عراق خاتمه می‌دهد و نیروهای نظامی آمریکا را به خانه باز می‌گرداند. با این حال، جنگ برای کسانی که درگیر آن بودند، هنوز به پایان نرسیده است. در آمریکا روزانه 22 نفر از کهنه سربازان آمریکایی و کسانی که در خدمت ارتش آمریکا بودند، دست به خودکشی می‌زنند. آمار تلفات این خودکشی همه گیر، از تعداد کشته شدگان حادثه 11 سپتامبر نیز فراتر رفته است. این مسئله در باور کسی نمی‌گنجد. عراق در هرج و مرج به سر می‌برد و تقریبا به طور روزانه عده زیادی بر اثر بمب گذاری‌ خودروها و بمب گذاری‌های انتحاری کشته می‌شوند. تنها در ماه جولای، 1000 نفر کشته شدند؛ این اتفاقات  نشان می‌دهند که جنگ هنوز تمام نشده است.

*** حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا جان مردم بی‌گناه یمن، پاکستان، افغانستان و سومالی را می‌گیرند
کسانی که جنگ غیرقانونی آمریکا در عراق را به راه انداختند، هنوز آزادانه به کار خود ادامه می‌دهند؛ در حالیکه دروغ‌های آنها فاش ‌ و از جنایاتشان پرده برداشته شده است. اوباما به جای بازخواست این مردان و زنان، می‌گوید که معتقد است «ما [مردم آمریکا] باید به جای فکر کردن در مورد گذشته، به آینده فکر کنیم.» البته مصلحت در این است که به آینده نگاه کنیم، مخصوصا وقتی که دولت وی سیاست‌های دولت قبلی را اتخاذ کرده و به کارهای غیرقانونی و غیراخلاقی خود ادامه می‌دهد. در حال حاضر حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا جان مردم بی‌گناه یمن، پاکستان، افغانستان  و سومالی را می‌گیرند. اوباما به طور هفتگی فهرست اسامی کسانی را که باید کشته شوند، مرور می‌کند. ترور هدفمند، به شیوه‌ای عادی تبدیل شده است. افراد بی‌گناه هنوز در گوانتانامو زندانی هستند و مداخله به اصطلاح انسان دوستانه آمریکا در لیبی، تلفات زیادی بر جای گذاشته است.

*** جنایات جنگی آمریکا و حملات شیمیایی آن به مردم بی‌گناه دیگر کشورها هرگز فراموش نخواهد شد
سوریه که در حال حاضر با جنگ داخلی دست و پنجه نرم می‌کند، اکنون با تهدید حمله نظامی آمریکا مواجه است. صدام حسین با استفاده از سلاح‌های شیمیایی که آمریکا در اختیارش قرار داده بود، ایران را بمباران شیمیایی کرد و اکنون، آمریکا از صدام به عنوان شاهدی برای اثبات مدعای خود در مورد بشار اسد استفاده می‌کند. این درحالی است که در رسانه‌های وابسته، کوچکترین اشاره‌ای به استفاده آمریکا از سلاح شیمیایی نمی‌شود. چرا کسی در مورد بمباران شیمیایی مردم ویتنام با عامل نارنجی و عوارض خطرناک آن که به مدت 4 دهه پس از آن گریبانگیر مردم این کشور شد، یا استفاده از گاز ناپالم ، از اسپری مواد شیمیایی بر بخش‌های وسیعی از آمریکای لاتین و به بهانه مبارزه با مواد مخدر، یا فسفر سفیدی که در مورد غیرنظامیان فلوجه توسط دولت آمریکا استفاده شد، چیزی نمی‌گوید؟ اوباما از مردم آمریکا می‌خواهد که به گذشته نگاه نکنند و جالب است که با تمام جنایاتی که دولت آمریکا در گذشته مرتکب شده، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید: «قتل عام بی‌رویه غیرنظامیان، کشتار زنان و کودکان و انسان‌های بی‌گناه با سلاح‌های شیمیایی، یک وقاحت اخلاقی است.»

*** مردم آمریکا نیز باید روزی تاوان جنایات دولت خود را بپردازند
اوباما ادعا می‌کند که آرمان‌ها و اصول آمریکا و همینطور «رهبری جهانی» در سوریه در معرض خطر قرار دارد. آمریکا باید با گذشته، حال و آینده خود صادقانه رو به رو شود و برای جان مردم دیگر کشورها نیز به اندازه مردم خود ارزش قائل گردد. مردم آمریکا هرگز مرگ عزیزانشان را فراموش نخواهند کرد. آنها فراموش نمی‌کنند که فرزندانشان (یا حتی والدینشان) پس از بازگشت از جنگ، خودکشی کردند. یاد و خاطره عزیزان آنها همواره باقی خواهد ماند و به نسل‌های بعدی آنها منتقل خواهد شد. نگاه به آینده باعث نمی‌شود که دیگر به گذشته فکر نکنند.
هیلاری کلینتون، جان کری و اوباما خود را در تاریخ، در کنار افرادی چون رامسفلد، رایس، چنی و بوش خواهند یافت. تمام این افراد، ریاکار، دروغگو و جنایتکاران جنگی هستند و همانطور که دنیا تاوان حوادث 11 سپتامبر را داد، مردم آمریکا نیز باید روزی تاوان جنایات رهبران خود را بپردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار