استفاده پليس انگليس از اسلحه شوکر ( taser) افزايش چشمگيري داشته و به حدود هشت هزار بار در دوازده ماه رسيده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون انگليس ؛خطرات ناشي از کاربرد فراوان از اين اسلحه سبب انتقاد سازمان هاي هوادار حقوق بشر در اين کشور شده است. در سه سال گذشته 79 بررسي درباره خطرات ناشي از کاربرد اسلحه شوکر در نيروي پليس انگليس صورت گرفته که فقط در يک مورد به پيگرد قانوني يک افسر پليس منجر شده است. 

در پي شليک اسلحه شوکر به افراد در انگليس تاکنون هشت نفر جان باخته اند اما در همه موارد، نيروهاي پليس و اسلحه شوکر تبرئه شده اند و مواردي همچون ابتلا به بيماري قلبي، علت مرگ افراد عنوان شده است.

سازمان هاي حقوق بشر معتقدند تفنگ شوکر که 50 هزار ولت برق را به بدن افراد وارد مي کند، يک اسلحه است که مي تواند سبب سوختگي و حتي مرگ افراد شود در حالي که شماري از نيروهاي پليس آن را يک اسباب بازي مي دانند. به گزارش اين شبکه، در تيرماه سال جاري پسر 23 ساله اي در شهر منچستر در پي شليک با اين اسلحه کشته شد. مادر اين جوان گفته است در پي مشاجره فرزندش با همسايه، پليس وارد منزل شد و در حالي که پسرش مسلح نبود و رفتاري پرخاشگرانه نداشت، با تفنگ شوکر هدف قرار گرفت و کشته شد. 

پليس منچستر نيز اعلام کرد: بررسي ها نشان داد اين جوان به بيماري قلبي دچار بود. اکنون 14700 نفر از پليس هاي انگليس حدود 11 درصد از اين نيرو، اسلحه شوکر با خود حمل مي کنند.
برچسب ها: استفاده ، انگلیس ، شوکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار