افزایش رقابت‌پذیری در فرآیند نوسازی و بهسازی صنعت کشور مستلزم بکارگیری ابزارها و سیستم‌های مدیریت علمی و افزایش بهره‌وری در واحدها است.

حسینی صدر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران نیز با تاکید بر اینکه توجه به افزایش سطح بهره‌وری کنترل تورم و تولید ناخالص داخلی را به همراه دارد، گفت:‌هم‌اکنون کشورهای توسعه یافته حدود 520 درصد از رشد تولید خود را از ارتقاء بهره‌وری به دست آورده‌‌اند.  
 
وی افزود: در قانون حمایت از نوسازی، مدیریت علمی و افزایش بهره‌وری با رویکرد‌های نوین، در سال‌های اخیر توسعه زیادی یافته‌ است.  
 
در همین راستا، بکارگیری آنها توسط مدیران صنعتی، نیاز به برخورداری از خدمات تخصصی و مشاوره‌ای متخصصان مربوطه را افزایش داده است.  
 
حسینی صدر با بیان‌ اینکه هم‌اکنون ظرفیت خدمات مشاوره صنعتی در کشور افزایش یافته و باعث افزایش کیفیت عملکرد و اثر بخشی آنها نیز خواهد شد، تصریح کرد: قانون برای تحقق این ضرورت و دستیابی به ظرفیت‌های مطلوب در فرآیندهای مشاوره‌ای در بخش‌های غیردولتی و ارتقاء سطح فناوری، حمایت از نوسازی صنایع را ضروری دانسته است.  
 
وی تاکید کرد: وجود بهره‌وری در بسته تولید کشور باعث افزایش تولید و کیفیت محصولات با حفظ منابع می‌شود.  
 
حسینی صدر خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای مهم افزایش بهره‌وری در کشور، توجه به میزان ساعات کار مفید کارمندان واحدهای تولیدی است، به طوری که با این روش می‌توانیم باعث راندمان تولید شویم.  
انتهای پیام/  

برچسب ها: صدر ، عضو ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار