مقامات عالی رتبه ارتش امریکا در این باره اعلام کردند: آمارها نشان می دهد سال گذشته میلادی ارتش آمریکا شاهد افزایش بالای شمار زنان مشغول به خدمت در نیروهای تفنگ‌دار ارتش بوده که مورد تعرض و تجاوز جنسی از سوی نظامیان مرد این ارتش قرار گرفتند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  بی بی سی ، این مقامات براساس اسناد و شکایت های رسمی ثبت شده اعلام کردند: در دوازده ماه سال گذشته شمار زنانی که در ارتش از سوی هم رزمانشان مورد تجاوز قرار گرفته و شکایت کردند در حدود 50 درصد افزایش را نشان می دهد.
البته این مسئولان نظامی در توضیح علت افزایش شکایت ها در بین کادر نیروی نظامی ارتش در بین زنان می گویند: در ارتش آمریکا و بخصوص در یگان تفنگ‌داران ارتش به شکایت های مربوط به تعرض جنسی رسیدگی جدی به عمل می آید، از این رو زنان قربانی که معمولان از سوی درجه داران رده بالاتر خود مورد سوء استفاده قرار می گیرند، به این دلیل که می دانند به شکایت آنان رسیدگی خواهد شد، جرات شکایت پیدا می کنند.
افزایش آمارهای مربوط به تجاوزها در ارتش آمریکا تا به آن اندازه برای مقامات آمریکایی خیره کننده و نگران کننده بود که اطلاعات مربوط به آن به کاخ سفید و کنگره آمریکا هم کشیده شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار