فرماندار اردبیل گفت: وضعیت آب شرب اردبیل با برداشتی که از ترازهای بالای سد یامچی انجام می‌شود، بهبود می‌یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کاظم دبیر در بازدید از ایستگاه پمپاژ شناور برداشت آب از ترازهای بالای سد یامچی اظهار داشت: با هزینه‌کرد حدودچهار میلیارد تومان ایستگاه پمپاژ شناور برای برداشت آب از ترازهای بالای سد در حال تکمیل و اتمام است.

وی خاطرنشان کرد‌: این ایستگاه با استفاده از آخرین دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های نوین عملیاتی و اجرایی شده به بالا رفتن کیفیت آب شرب اردبیل کمک خواهد کرد.

فرماندار اردبیل اهداف این پروژه را افزایش کیفیت آب شرب اردبیل و بالا رفتن مطلوبیت آن اعلام کرد.

دبیر افزود: با اجرای این پروژه و با توجه به این‌که برداشت آب از ترازهای بالای سد و برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت، آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهری بر این است با اقدامات موثری که انجاممی‌شود امیدواریم حداقل 70 درصد به بهبود کیفیت آب شرب کمک شایان توجهی شود.

وی تصریح کرد: توجه بیشتر به منابع آبی و صرفه‌جویی در این زمینه امر خطیری است که نباید نادیده گرفته شده و یا از آن غفلت شود.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل یادآور شد: باید با انجام عملیات اکتشافی و ژئوتکنیکی و مطالعات مختلف نسبت به تامین آب شرب با کیفیت و سالم با توجه به افزایش جمعیت و مساحت شهری اردبیل برای مردم رضایت‌مندی واقعی را فراهم آوریم.

دبیر، کیفیت آب اردبیل را مطلوبدانست و گفت: با اقدامات مفید و موثری که در حوزه آب شرب اردبیل برای تامین آب صورت می‌گیرد امیدواریم یک حرکت جدی را در جلب رضایت‌مندی مردم شاهد و ناظر باشیم/س

برچسب ها: اردبیل ، بهبود ، سد ، یامچی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.