هزاران نفر از مخالفانِ حمله به سوريه ديروز در پايتخت ونزوئلا تظاهرات کردند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، هزاران نفر از مردم ونزوئلا روز چهارشنبه براي ابراز مخالفت خود با  احتمالِ مداخله نظامي آمريکا در سوريه، در خيابان هاي شهر کاراکاس راهپيمايي کردند. معترضان که اغلب آنها هوادار دولت سوسياليست ونزوئلا هستند، همچنين در حاليکه پرچم و پارچه نوشته هايي را با خود حمل مي کردند، به سمت مرکز کاراکاس حرکت کردند. يکي از تظاهرکنندگان گفت هدف آمريکا از حمله به سوريه،  تصرف و سلطه است، آمريکا به دنبال ربودن ثروت کشورها در سراسر دنيا است. مردم دنيا نيز از اين موضوع آگاهند و راهپيمايي امروز نيز به همين علت است. 
در همين حال، وزير امور خارجه ونزوئلا نيز روز چهارشنبه از ارسال کمک هاي بشردوستانه براي آوارگان سوري در لبنان خبر داد و گفت اين محموله با هواپيما فرستاده مي شود. کمک هاي بشردوستانه شامل مواد غذايي، پتو و دارو مي شود و اين محموله را گروه آلبا (ائتلاف بوليواري براي مردمِ آمريکاي ما) در آمريکاي لاتين براي آوارگان سوري فرستاده است. 
الياس خائوئا وزير امور خارجه ونزوئلا در کنار غسان عباس سفير سوريه در ونزوئلا، بر روند بارگيري محموله کمک هاي بشردوستانه بر روي هواپيماي نظامي در فرودگاه مايکِتيا نظارت داشتند. نيکلاس مادورو رئيس جمهور وقت ونزوئلا و سلف او هوگو چاوز، هر دو از متحدان سرسخت بشار اسد رئيس جمهور سوريه به شمار مي روند و با مداخله نظامي آمريکا در خاورميانه مخالفند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار