اختتامیه ششمین همایش علمی پژوهشی امام رضا (ع) با حضور برگزیدگان این جشنواره در استان مرکزی برگزار شد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ، کارشناس مذهبی و سخنران ویژه این مراسم در این اختتامیه گفت: حضرت علی بن موسی الرضا (ع) الگوی بی بدیل برای همه مسلمانان به ویژه ملت ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدوس افزود: انسان باید در مقابل تصمیمات و مقدراتی که خدا برای او رقم زده سر فرود آورد چرا که خداوند همواره زندگی را به نفع انسان مقدر می کند.

وی گفت : رضای نشات گرفته از ایمان٬ اعتقاد و باور انسان را به اوج قله های سعادت و خوشبختی که همانا رضای خداوند است می رساند.

این محقق برجسته با تاکید بر اینکه آنچه خداوند مقدر می کند خیر انسان در آن است٬ افزود : اعتراض و نارضایتی و کفر نعمت رضای خدا را در پیش نداشته و انسان را از مسیر الهی دور می کند.

حجت‌الاسلام عبدوس در پایان با بیان اینکه زندگی همه افراد با هم متفاوت است٬ گفت : اگر راضی به رضای خداوند باشیم ومقدرات الهی را خیر بدانیم همواره از رحمت الهی بهره مند خواهیم شد.

مشایخی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این همایش ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت٬ گفت: همایش علمی پژوهشی شناخت اخلاق و آداب رضوی با حضور یکصد و ۸۹ مقاله از سراسر کشور و اعلام برگزیدگان به کار خود پایان داد.

وی بابیان اینکه سه نفر به عنوان هیات داروان مقاله های مذکور را بررسی کردند٬‌افزود: از میان مقالات رسیده به دبیرخانه ششمین همایش علمی پژوهشی شناخت اخلاق و آداب رضوی استان مرکزی هشت نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

گفتنی است٬ در پایان این همایش از زهرا قاسم‌ نژاد از استان فارس٬ محمد علی کلهر از استان قم و علی حیاتی از استان زنجان٬ مولود اعظمیان بیدگلی از استان اصفهان (آران و بیدگل)٬ رمضانعلی جلالی فراهانی از استان مرکزی٬ زهرا خندان از استان قم٬ وجیهه صالحی از استان اصفهان و محمود فتح‌آبادی از استان فارس (داراب) به عنوان رتبه های اول تا هشتم این همایش با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.