سخنران حرم مطهر رضوي گفت: ائمه اطهار(ع) قرآن ناطق خداوند براي تمامي انسان‌ها هستند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،حوريه خسروي در سلسله جلسات سخنراني كه با موضوع اهميت ائمه‌اطهار(ع) و جايگاهشان در قرآن و ادعيه ويژه خواهران در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوي برگزار شد، اظهار داشت: در زيارت اميرالمؤمنين(ع) ائمه‌اطهار(ع) به عنوان ميزان اعمال معرفي شده‌اند، زيرا اعمال اين بزرگواران به عنوان مقياس و محكي در روز قيامت براي ديگر انسان‌ها به شمار مي‌آيد.

وي در اين‌باره افزود: اطاعت از پيامبر و انفاق امام علي(ع) در نماز نمونه‌هايي از آيات قرآن كريم است كه رسميت شناخته شدن ائمه اطهار(ع) از سوي قرآن و بيان جايگاه واقعي آنان در برابر خداوند متعال را نشان مي‌دهد.

مدرس حوزه علميه مشهد با اشاره به صفات ائمه اطهار(ع) در قرآن عنوان كرد: ائمه اطهار(ع) با صفاتي هم‌چون صراط مستقيم، برگزيدگان خداوند و وارثان قرآن معرفي شده‌اند كه اين صفات يكي از زيباترين جلوه‌هاي قرآن به حساب مي‌آيد.

خسروي با اشاره به علت خطاب ائمه اطهار(ع) به قرآن ناطق گفت: ائمه اطهار(ع) قرآن ناطق ناميده شده‌اند، زيرا علم و حكمت حضرات معصومين(ع) بسيار فراوان است و آنان وظيفه تبيين، تفهيم و شفاف سازی آیات قرآن را براي ديگر مؤمنان بر عهده داشته‌اند.

كارشناس مذهبي در پايان به تمامي خواهران توصيه كرد: با خواندن قرآن و به كارگيري دستورات اخلاقي آن، زمينه هدايت و تقويت ارتباط خود را با خداوند فراهم كنيد و از تعاليم آن بهره‌مند شويد./س

برچسب ها: ائمه ، قرآن ، ناطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.