متأسفانه برخی افراد با شکست خوردن در امری تصور می کنند که دیگر همه چیز به پایان رسیده است در صورتیکه این طرز فکر صحیح نبوده و شکست مقدمه پیروزی است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، باید افراد بدانند که شکست مقدمه پیروزی است و شکست تجربه گرانبهایی بوده که بتوان نقاط ضعف خود را شناخته و سعی در برطرف کردن آن نبود.
دکتر فربد فدایی مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و عضو هیأت مدیره انجمن علمی روانپزشکان ایران در اين باره اظهار داشت: اگر قرار بود هر فردی در هر امر و کاری که می خواهد، به سادگی موفق شود در آن صورت موفقیت و پیروزی بی معنا بود.
وی متذکر شد: موفقیت تنها در مقایسه با شکست معنا پیدا خواهد کرد.
فدایی افزود: در صورتیکه افرادی که با شکست خوردن در امری تصور می کنند که دیگر همه چیز به انتها و پایان رسیده است به دلیل آن است که شکست را به معنای نامطلوب بودن و ناشایست بودن کل وجود خود در نظر می گیرند، اما باید بدانند که ناکامی در مورد یک فعل و امری به این معنا است که شخص برای موفقیت در آن کار نارسایی داشته است.
مدیرگروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبشخی به افراد توصیه کرد: بنابراین با تجربه شکست، انسان می تواند نقاط ضعف خود را برطرف کند تا در مرتبه بعد موفق شود در واقع شکست مقدمه پیروزی است و تجربه ای گرانبهایی است که نقاط ضعف و راه موفقیت آتی را نشان می دهد.  
وی در انتها خاطرنشان کرد: افراد موفق کسانی هستند که شکست را به معنی آزمونی لحاظ می کنند که نقاط ضعف آنان را نشان می دهد./ف
برچسب ها: شکست ، مقدمه ، پیروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار