مسئول دبیرخانه علمی همایش بین‌المللی امامزادگان از چاپ ۹۸ مقاله پذیرفته شده دراین همایش در4 جلدخبرداد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، اصغر منتظرالقائم عصر دیروز در مراسم اختتامیه نخستین همایش بین‌المللی امامزادگان اظهار کرد: قرآن مجید یک حق ویژه و انحصاری برای اهل بیت (ع)و سلاله پاک پیامبر اکرم(ص) قرار داده است.

وی ادامه داد: امامزادگان با ورود خود به کشور ایران باعث تمدن‌سازی شدند.

مسئول دبیرخانه علمی همایش بین‌المللی امامزادگان عنوان کرد: وجود امامزادگان در سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران در طول تاریخ مؤثر بوده است، بنابراین بر اهل علم و دین لازم بود که چنین همایشی را برپا کنند تا شاید با این حرکت یک الگوسازی در نظام بیداری اسلامی انجام شود.

منتظرالقائم در ادامه به بیان بخشی از پیشنهادهای خود به سازمان اوقاف کشور و علی‌الخصوص حجت‌الاسلام علی محمدی، رئیس این سازمان اشاره کرد که از آن جمله می‌توان به تهیه دانشنامه امامزادگان اشاره کرد.

از دیگر پیشنهادهای وی ایجاد حوزه‌های علمیه در کنار امامزادگان بود.

وی همچنین به عنوان سومین پیشنهاد خود به سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ایجاد موزه اسناد و میراث امامزادگان را بیان کرد، چراکه معتقد بود ایجاد موزه موجب تقویت جایگاهامامزادگان و نظام تشیع در جهان خواهد شد.

مسئول دبیرخانه علمی همایش بین‌المللی امامزادگاناذعان داشت: در ابتدا 530 چیکده مقاله به این دبیرخانه ارسال شد، سپس از میان این تعداد 370 مقاله به صورت کامل به دست داوران همایش رسید که پس از داوری‌های انجام شده هیئت علمی دبیرخانه همایش بین‌المللی امامزادگان 98 مقاله از سراسر جهان را پذیرفتند که امروز به همت سازمان اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در 4 جلد و 2200 صفحه به چاپ رسیده است.

منتظرالقائم در پایان بیان داشت: صبح دیروز در سه سالن مجزا نویسندگان 36 مقاله مطالب خود را ارائه کردند که در نهایت مجموع مقالات چاپ شده به 120 عدد خواهد رسید/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.