مسئولان بلندپايه نيروي دريايي آمريکا اعلام کردند کشتي هاي جنگي آمريکا در مديترانه همچنان آماده حمله شديد به سوريه در صورت صدور دستور باراک اوباما رييس جمهور اين کشور هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، به رغم اينکه واشنگتن اقدام احتمالي ضد دمشق را به تعويق انداخته است تا راه حل ديپلماتيک را دنبال کند، اظهارات "ري مابوس" وزير نيروي دريايي آمريکا ياد آور اين مسئله بود که ناوشکن هاي مجهز به موشک هاي کروز آمريکا همچنان در شرق مديترانه به سر مي برند و هنوز دستوري مبني بر ترک اين منطقه به آنها داده نشده است. 

"مابوس" در سخناني در دانشگاه دفاع ملي آمريکا گفت: دو هفته پيش زماني که تصاويري از تلويزيون و اينترنت پخش شد نيروي دريايي و تيم تفنگداران دريايي آمريکا در درياي مديترانه و آبهاي خاورميانه حضور داشتند. 

وي گفت:‌ قاطعانه مي گويم اگر از ما درخواست حمله شود، ما با شدت و سرعت حمله خواهيم کرد.

وي اين اظهارات را يک روز پس از آن گفت که  اوباما در سخناني تلويزيوني اعلام کرد در صورتي که بشار اسد رييس جمهور سوريه از تحويل تسليحات شيميايي خودداري کند، آمريکا به اين کشور حمله خواهد کرد. 

مابوس گفت همانطور که رييس جمهور ديروز اعلام کرد اين حمله هدفمند و با هدف کاهش توانمندي نظام اسد صورت خواهد گرفت. 

اين اظهارات وزير نيروي دريايي آمريکاي تاکيدي بر اين مسئله است که نيروي دريايي آمريکا در خط مقدم هر گونه حمله به سوريه قرار دارد و اين حمله بيشتر متکي بر موشک هاي تام هاوک خواهد بود که از شناورها به سوريه شليک خواهد شد. 

در پي شدت گرفتن بحران در سوريه چهار ناوشکن آمريکا مسلح به موشکهاي کروز به شرق مديترانه اعزام شده اند. يک گروه ناو هواپيما بر نيز شامل ناو هواپيما بر نيميتز به همراه کشتيهاي جنگي مسلح به تام هاوک به درياي سرخ اعزام شده اند و همچنان در اين آب ها مستقرند. 

همزمان چاک هيگل وزير دفاع آمريکا تلفني با خدمه يکي از چهار ناوشکن اعزام شده به مديترانه صحبت کرد و از ماندن آنها در اين دريا بيش از مدت تعيين شده تشکر کرد. 

مابوس گفت:‌ ما مجبور به اعزام گسترده نيرو و تجهيزات نيستيم. ما همچنين مجبور به شدت دادن و بحراني کردن اوضاع نيستيم. حضور فوري نيروي دريايي آمريکا موجب شد ملت آمريکا گزينه هاي فوري درباره سوريه داشته باشد. 

وي گفت :‌ ما به شرکاي خود اطمينان مي دهيم که همواره حضور داريم و به آنهايي که قصد آسيب زدن به آمريکا و متحدانش را دارند خاطر نشان مي کنيم که هيچ گاه دور نيستيم. 

وي گفت:  اگر کنگره درست اقدام نکند، احتمال کاهش شديد امنيت آمريکا و آسيب دائمي به نيروي دريايي آمريکا وجود دارد. طي دوازده تا هجده ماه آتي ملوانان و تفنگداران دريايي آمريکا بدون دريافت آموزش هاي ضروري اعزام خواهند شد و اين مسئله موجب کاهش کيفيت کار آنها مي شود. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار