در 5 ماهه اول امسال 35 تعاونی در شهرستان سیرجان به ثبت رسید که با آغاز فعالیت آنها 500 فرصت شغلی جدید در بخش تعاونی ها به وجود آمد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیرجان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان گفت: این تعاونی ها در بخش های خدماتی ، کشاورزی ، صنعتی و معدنی ، توزیعی ، عمران ساختمان و صنایع دستی فعالیت خود را آغاز کردند.

مجتبی آذرپیرا ، با اعلام اینکه 13 تعاونی دیگر هم مراحل ثبت خود را می گذرانند ، افزود: این تعداد تعاونی نیز می توانند برای بیش از یکصد نفر شغل ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه پارسال نیز با تشکیل 45 تعاونی، هزار و 190 نفر در بخش تعاونی ها مشغول به کار شدند ، خاطرنشان کرد: هم اکنون 866 تعاونی در این شهرستان فعالند که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار داشته است.

آذرپیرا اعلام کرد کرد: در جشنواره تعاونی های برتر استان کرمان 6 تعاونی این شهرستان حائز رتبه برتر شدند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیرجان با اشاره به اینکه پارسال سهمیه اشتغال استان برای شهرستان سیرجان 4 هزار و 800 نفر بود ،گفت: بیش از 7 هزار نفر در بخشهای صنعتی و معدنی و تعاونی مشغول به کار شدند که این میزان بیش از 40 درصد بیشتر از سهمیه اعلام شده بود.

وی افزود: امسال هم 4 هزار و 700 نفر سهمیه اشتغال شهرستان سیرجان است که تاکنون در 5 ماهه امسال 2 هزار نفر در بخش های یاد شده مشغول به کارشدند.

آذر پیرا تصریح کرد: این میزان اشتغال تا پایان امسال به بیش از 7 هزار نفر می رسد که نسبت به سهمیه اعلام شده ، بالای 50 درصد افزایش خواهد داشت./س


برچسب ها: فرصت ، شغلی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.