شبکه تلویزیونی الجزیره با بیان اینکه بیشتر قربانیان حملات ارتش مصر در منطقه سینا غیرنظامیان هستند از کشته شدن یازده نفر در این منطقه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره ؛در حمله به ساختمان اطلاعات نظامی ارتش مصر در شهر رفح واقع در شمال شرق سینا، یازده نفر کشته و هفده تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش این شبکه، ارتش مصر همچنان به عملیات گسترده امنیتی در منطقه سینا ادامه می دهد. منابع رسانه ای اعلام کردند در این عملیات شماری از غیرنظامیان کشته شدند و برخی منازل و مساجد نیز تخریب شد.

"عمر غانم" خبرنگار این شبکه با تهیه گزارشی در این خصوص اعلام کرد: تنش در منطقه سینا در حال تشدید است. آخرین حادثه امنیتی در شهر رفح بود. ساختمان اطلاعات نظامی ارتش مصر در منطقه امام علی (ع) بر اثر وقوع انفجاری به لرزه در آمد. به گفته منابع امنیتی فردی انتحاری خودرویی بمب گذاری شده را به ساختمان مزبور کوبید. پس از این حادثه حملات با سلاح های آر. پی. جی آغاز شد.

گزارشگر این شبکه افزود: این حوادث زمانی روی می دهد که ارتش مصر در حال انجام عملیات نظامی در منطقه است. ارتش مصر اعلام کرده است که این عملیات بزرگ ترین عملیات در منطقه سیناست. مرکز و محور این عملیات در دو منطقه رفح و شیخ زوید است. بالگردهای جنگی ارتش مصر نیز عملیات ارتش را پوشش می دهند.

در همین حال ارتش با صدور بیانیه های متوالی از نابودی آنچه «مخفیگاه ها و کانون های تروریستی» می نامند، خبر داد اما خبرها و تصاویر رسیده از منطقه سینا گویایی ابعاد دیگری از این عملیات است زیرا به گفته منابع خبری بیشتر قربانیان و متضرران غیرنظامیان هستند، به گونه ای که به نظر می رسد نیروهای ارتش سیاست مجازات دسته جمعی در پیش گرفته اند. در روستاهای واقع در جنوب رفح و شیخ زوید شماری از غیرنظامیان کشته شدند و منازل و اماکن عبادی هدف قرار داده شد. شاهدان از آتش زدن عامدانه خودروهای اهالی خبر دادن. با توجه به سانسور رسانه ای در منطقه سینا، اطلاعات خبری در این خصوص بسیار اندک است. تمامی راه‌های ارتباطی مانند اینترنت طی روزهای گذشته در این منطقه قطع بود. انتقال اطلاعات در این منطقه بسیار دشوار است.

یکی از بارزترین نمونه ها در این خصوص بازداشت احمد ابو دراع خبرنگار برخی رسانه های مصری بود که به اتهام انتشار خبرهایی علیه ارتش به دادگاه نظامی تحویل داده شد. وی در خبرها اعلام کرده بود که قربانیان و اهداف حملات ارتش مصر غیرنظامیان هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار