شعاری که برای تبلیغات این گوشی همه جا به چشم می خورد "این کاره ها حاضرید؟". اما منظور از « این کاره ها» چیست؟

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛  بنیامین دارمی مدیربازاریابی ال‌جی موبایل در ایران معتقده که هر یک از ما «این کاره ای» را درون خود داریم که به کمک قابلیت های متنوع Optimus G Pro ، می توانیم آن را رها کنیم و اجازه هنرنمایی بهش بدیم.
این گوشی دارای ویزگی های زیادیه.یکی از این ویژگی ها Audio Zooming نام داره. به کمک این ویژگی شما می تونید هنگام فیلمبرداری، بر روی سوژه ای خاص تمرکز کنید تا صدای آن با دقت بالاتر و بیش از محیط اطراف، ثبت بشه. یعنی اینکه در مکانهای شلوغ فقط می تونید صدایی رو که دلتون می خواد ضبط کنید.
به نظر راحت این موضوع جالبی اومد چرا که وقتی می خواد سر کلاس، صدای استادش رو ضبط کنه همیشه با مشکل مواجه میشه چراکه فاصله استاد با میز راحت زیاده و اغلب راحت به جای اینکه صدای استاد رو داشته باشه صدای همکلاسیاش و همچنین باد رو داره. از اونجایی که برای خرید یک دستگاه ضبط صدای قدرتمند نیاز به صرف هزینه زیاده دقیق معتقده که این ویژگی در گوشی تلفن همراه کمک خیلی بزرگیه.
ویژگی بعدی Time Catch است. این ویژگی به شما کم میکنه که وقتی صفحه نمایشگر را برای ثبت عکس لمس میکنید به جای یک عکس چند عکس از سوژه براتون تهیه میکنه این موضوع حسنش اینه که وقتی زمان مناسبی برای گرفتن عکس نیست و یا برای ثبت سوژه عجله دارید و معمولا این موقع ها عکس هاتون چنگی به دل نمیزنه دیگه با خیال راحت از بین عکس های گرفته شده بهترین رو انتخاب می کنید.
VuTalk  قابلیت دیگه این فبلته. این برنامه که منحصر به موبایلهای ال جیه ، به کاربران اجازه می ده تا از طریق اینترنت به انتقال عکس، متن و یا فیلم بپردازن. از نکات برجسته VuTalk اینه که به شما اجازه می ده تا تغییراتی که دوستان شما بر روی فایل ها انجام می دن رو به صورت زنده مشاهده کنید. که البته به قول دقیق فقط باید از یک اینترنت پر سرعت برای این کار استفاده کنید.
حالا بریم سر اصل مطلب یعنی بررسی تلفن هوشمند Optimus G Pro
طراحی
از نظر دقیق طراحی این محصول شباهت هایی با Galexi NoteII داره . چراکه در این 2 مدل شاهد المان های یکسانی هستیم.  جنس بدنه گوشی بطور کامل از پلاستیک فشر ساخته شده اما در هر دو بخش جلو و پشت از پوشش شیشه‌ای برای محافظت بیشتر و افزایش جذابیت‌های بصری استفاده شده.



متخصص گفت: ابعاد Optimus G Pro برابر 9.4×76.1×150.2 میلیمتر و وزن آن 172 گرم است. در بالای پنل چهار گزینه همیشگی این بخش یعنی اسپیکر تماس، دوربین دوم و حسگرهای تنظیم نور و Proximity حضور داره . سمت چپ Optimus G Pro دکمه اختصاصی Q-Slide در بالا و Rocker تغییر صدا در پائین جای گرفته. در سمت راست گوشی نیز Power/Lock و پورت Micro USB قرار گرفته است و در لبه بالایی به جز جک 3.5 میلیمتری شاهد محل قرار گیری مادون قرمز هستیم که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهید شد. درقسمت پشت هم دوربین اصلی به همراه فلش LED تعبیه شده. البته از طراحی زیبای پشت دستگاه نمیشه گذشت.
به نظر راحت این گوشی در نگاه اول نظر هر کسی را به خودش جلب می کنه . آقای دقیق هم معتقده که از نظر ظاهری LG سنگ تمام گذاشته و توانسته همه سلیقه ها رو راضی کنه.



 صفحه نمایش

متخصص گفت: ابعاد صفحه‌نمایش در G Pro برابر 5.5 اینچ با وضوح 1080×1920 پیکسل است که فشردگی پیکسل‌ها در این سایز را به اندکی بیشتر از 400ppi ارتقا می‌ده.
 LG نام فناوری ساخت این پنل را True HD IPS Plus گذاشته که ار نوع TFT IPS است و تصاویر تشکیل‌شده توسط آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردارن.
دقیق گفت: برتری اصلی این صفحه‌نمایش بر نمونه‌های AMOLED همانطور که به راحتی می‌توان حدس زد میزان نور پنل است که هم‌سطح نمونه فوق‌العاده‌ iPhone 5 است. میزان کنتراست این صفحه‌نمایش نیز با اینکه همچنان فاصله مشخصی با پنل‌های AMOLED دارد اما همچنان مناسب و راضی‌کننده است.
راحت گفت: در یک دید کلی صفحه‌نمایش Optimus G Pro از کیفیت بسیار بالایی در نمایش جزئیات دقیق تصویر برخوردار است و در نمایش صحیح رنگ‌ها، میزان نور و تا حدودی زوایای دید نیز امتیاز بالایی را کسب می‌کند. راحت معتقده که تو خیابون به دلیل بازتاب نور از شیشه نمایشگر خیلی خوب نمی تونه با تلفنش بازی کنه و فیلم تماشا کنه. ولی در یک نگاه کلی صفحه نمایش در جایگاه بالایی قرار می گیره.



پردازنده

نوع چیپ‌ست مورد استفاده در Optimus G Pro از نوع Qualcomm APQ8064T با چهار هسته 1.7 گیگاهرتزی Snapdragon 600 و گرافیک Adeno 320 است که در ترکیب با 2 گیگابایت حافظه RAM مجموعه بسیار با کیفیتی را در هر دو مبحث سرعت و پردازش گرافیکی فراهم می‌کنه. حافظه داخلی دستگاه نیز  32 گیگابایت است که با کمک اسلات‌کارت حافظه تا 64 گیگابایت دیگر امکان ارتقا دارد.   


دوربین
در بخش دوربین متخصص گفت: دوربین اصلی 13 مگاپیكسل است که دارای كانون اتوماتیك با حسگر نور زمینه ، تشخیص چهره ، ویژگی "بهترین چهره ها" ، كانون لمسی ، تثبیت كننده تصویر و HDR است. این دوربین با وضوح Full HD1080p در 30fpsفیلمبرداری می كند. دوربین دوم هم 2.1 مگاپیکسل است و علاوه بر فیلم‌برداری 1080p با 30 فریم در ثانیه،‌ در ترکیب با دوربین اصلی امکان dual-recording یعنی تصویربرداری همزمان توسط هر دو دوربین گوشی نیز برای آن در نظر گرفته شده .
از نظر دقیق دوربین 13 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده تفاوتی با نمونه قبلی یعنی Optimis G  نداره. کیفیت تصاویر این دوربین در سطح بسیار مناسبی قرار دارد و هرچند در جاهایی با نور کنم شاهد کمی نویز هستیم اما بازهم این دوربین در بین برترین ها قرار دارد.
راحت گفت: از جمله امکانات این دوربین می‌توان بهCheese Shutter برای گرفتن اتوماتیک عکس با گفتن کلمه Cheese یا LG یا چند کلمه دیگر(این ویژگی شده بود سوژه راحت و گوشی رو ثابت کرده بود و جلوش ایستاده بود هی میگفت LG وگوشی ازش عکس مینداخت) ، عکاسی VR Panorama برای گرفتن عکس پانورامای 360 درجه مشابه Photo Sphereحالت HDR و عکاسی Time Catchبرای گرفتن چند عکس پیش از فشردن دکمه شاتر با امکان انتخاب بهترین شات اشاره کرد.



باتری

در بخش نیرو نیز LG از یک باتری با ظرفیت 3140mAh استفاده کرده که در مقابل امکانات گوشی قابل قبول است.




نرم افزار

در بخش نرم افزار متخصص گفت: G Pro مجهز به نسخه 4.1.2 سیستم‌عامل اندروید است که به رابط کاربری Optimus UI مجهز شده. از جمله نکات قابل ذکر در مورد این UI باید به پدیدار شدن نمایی از Home Screen در حین حرکت دادن انگشت روی صفحه قفل، امکان استفاده از 5 میانبر مختلف در صفحه قفل برای بازگشایی گوشی و پرش مستقیم به برنامه مورد نظر و امکان جای‌گذاری تا 7 آیکون مختلف بصورت افقی در بخش پائین Home Screen اشاره کرد.
امکان Q-Slide در Optimus UI امکان اجرای همزمان یک اپلیکیشن در حین اجرای اپلیکیشن دیگر را فراهم آورده و Quick Memo نیز بعنوان یکی از اپلیکیشن های مرتبط با عنوان "فبلت" دستگاه نیز برای تهیه اسکرین‌شات از هر نقطه دلخواه سیستم‌عامل و سپس نوشتن Note و ذخیره تصویر نهایی بکار گرفته می‌شود.
در منوهای داخلی دستگاه برنامه‌ای تحت عنوان QRemote در نظر گرفته شده که از طریق آن می‌توان به کنترل ابزارهایی نظیر تلویزیون، set top box، پخش‌‌کننده‌های صوتی،‌ پلیرهای DVD و blu-ray و حتی دستگاه‌های تهویه نظیر کولرگازی پرداخت. نگفته پیداست که به این اپلیکیشن می‌توان ابزارهای قابل کنترل دیگری را نیز افزود. این اپلیکیشن از طریق فشردن کلید Home از صفحه قفل به راحتی هرچه تمام‌تر در دسترس است و بدین‌ترتیب برای استفاده از آن حتی نیازی به گشودن قفل دستگاه هم نیست. این قابلیت خیلی جالب بود و در تستی که از اون گرفتیم چند دستگاه رو به طور همزمان روش تعریف کردیم و بدون هیچ مشکلی پاسخ صحیح داد و با تمام این دستگاه ها ارتباط برقرار کرد. جالبتر اینکه وقتی وارد لیست انتخاب دستگاه مورد نظر می شوید متوجه یک لیست بلند از تمام محصولات و برندهای مختلف خواهید بود.
ال جی یك ترفند را از Touchwiz سامسونگ فراگرفته است و نسخه خود از Smart Stay سامسونگ با عنوان صفحه Wise را اجرا می كند. این ویژگی از دوربین قاب جلو استفاده می كند تا تشخیص دهد كه شما به صفحه نگاه می كنید. یعنی می توانید ساعت ها بدون قفل شدن اتوماتیك صفحه در گوشی مرور كنید. این ویژگی از كارایی لازم برخوردار است.
از نظر دقیق، بخش قابل اسکرول بالای صفحه‌نمایش موسوم به Notification Area یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سیستم‌عامل اندروید است که در رابط‌ های کاربری مختلف با بهینه‌سازی‌های متعددی روبرو شده. این قسمت در Optimus G Pro نیز با امکانات مشخصی همراه شده است که از آن جمله می‌توان به امکان اضافه کردن هر تعداد میانبر دلخواه با امکان اسکرول جانبی، قابلیت سوئیچ بین امکانات ارتباطی دستگاه، تنظیم روشنایی صفحه‌نمایش، دسترسی مستقیم به تنظیمات اصلی دستگاه و بلاخره نمایش Notification های گوشی (Miss eventها، پیام‌های رسیده، اعلان‌ برنامه‌های مختلف و...) با امکان Swipe رو به خارج برای حذف پیغام اشاره کرد.



ارتباطات

این گوشی از چهار باند LTE ، HSUPA ، HSDPA ، UMTS 1900 / 2100MHZ ، GSM 850 / 900 / 1800 / 1900MHZ با سرعت دانلود 100Mbps و سرعت آپلود 50Mbps پشتیبانی می كند.
از گزینه های ارتباطی این گوشی می توان به پشتیبانی دو باند Wi-Fi Hotspot ، Wi-Fi a/b/g/n ، بلوتوث 4.0 ، پورت استاندارد MicroUSB با ویژگی های MHL (خروجی تلویزیون ، USB Host) ، گیرنده GPS با A-GPS و GLONASS ، سوكت صوتی 3.5 میلیمتری ، رادیو FM و NFC اشاره كرد. ال جی Optimus G Pro به شتاب سنج داخلی ، ورودی Multi-Touch ، حسگر Proximity ، ژیروسكوپ و برطرف كردن نویز با میكروفن اختصاصی مجهز است.



جمع بندی

به نظر راحت این گوشی تلفن همراه هوشمند می تونه بخش زیادی از نیازهاش از قبیل بازی، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی رو برطرف کنه و حتی وقتی کنترول تلوزیونش گم میشه از این گوشی به عنوان کنترول استفاده کنه.
از نظر دقیق هم LG به خوبی توانسته از پس شکل ظاهری و ابعاد پاسخگوی نیاز سلیقه های مختلف باشه
به نظر متخصص هم بخش سخت افزاری این دستگاه در بین برترین های بازار قرار میگیره و به کاربر این امکان رو میده تا با خیال آسوده از برنامه های سنگین روی این گوشی هوشمند بهره ببرن.




برچسب ها: دریچه ، بررسی ، lg ، lifotek ، لایفوتک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
بنیامین
۱۵:۰۶ ۱۷ دی ۱۳۹۳
بسیارررررررعالی بود اگه چینی نباشه
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۱۲:۳۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
اقا مرسی از خبر علمی و تحقیقاتی شما
خیلی به درد من خورد
Iran (Islamic Republic of)
بنیامین
۱۵:۰۸ ۱۷ دی ۱۳۹۳
قابلی نداشت
Iran (Islamic Republic of)
امیر محمد
۱۱:۱۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
1.7 چهار هسته ایه برترین نیست ولی هیچ برنامه یا بازی نیست که رو اس 4 یا هرگوشی که پردازندشون اسنپدراگون 800 باشه روی این اجرا نشه
آخرین اخبار